Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Collector som tar låneskydd fast man sagt ifrån det

Jag blev arbetslös 2020. hade lån på b la collector som det var låneskydd på. Jag ansökte om föräskringen när jag blev arbetslös...och blev nekad eftersom det var en av deras villkor jag inte uppfyllde.
Sade upp låneskyddet direkt...och det visar sig att de jävlar har suttit och tagit betalt för låneskydd i 4 år till-trots att jag inte kan utnyttja låneskyddet.
Har kunnat betalat mina skulder då jag sålt allt jag ägde, men nu är alla pengar slut och jag är fortfarande utan arbete och saknas 8000kr per månad för att kunna täcka skulderna.
Jag vill så klart ha tillbaka alla pengar de tagit från mig olovligens på en försäkring jag uttryckligen sagt ifrån eftersom jag inte fick ut något när jag väl blev arbetslös.
Har ni några tips hur jag ska gå tillväga? Att säga upp låneskyddet utan att få pengarna tillbaka känns dumt. De tar 7.8% av lånebeloppet i månad för låneskyddet...vilet det gjort i 5 år nu, varav 4 olovligens.Råkade se det när jag gick in på sidan i collector.

Jag har sagt upp låneskyddet, faktisk flera gånger när jag set tatt de lagt på det fast jag inte bett om det. Förstår tat det är en bra inkomskälla för dem, i synnerhet när de även avgör själva om det betalar ut det eller inte.
"
Avtalstid
Försäkringsavtalet förnyas månadsvis så länge inte avtalet sagts upp av dig som kund eller av försäkringsgivaren
enligt vad som står i försäkringsvillkoren.
Kostnad – Försäkringspremie
Låneskyddet betalas tillsammans med ditt lån. Kostnaden för låneskyddet är 7,8% av månadskostnaden"

Senast ändrad:
Vad var anledningen till att dom nekade dig?

Jag blev utköpt från mitt jobb-då menade de på att deras försäkring inte gäller. Det är bara om det handlar om arbetsbrist och liknande. Så jag sade så klart upp försäkringen...men de har fortsatt att ta betalt för den.

Du får be om pengarna ! Annars är det bara säga att då får det bli ett föreläggande och kfm

Du får be om pengarna ! Annars är det bara säga att då får det bli ett föreläggande och kfm
Ja, det var lite så jag tänkte. Inte så bra på matte men får försöka räkna ut hur mycket mer de har tagit varje månad sedan hösten 2020, när de nekade mig ersättning men fortsatte ta betalt fast jag sagt upp låneskyddet. Och ränta på det så klart :)

Ja, det var lite så jag tänkte. Inte så bra på matte men får försöka räkna ut hur mycket mer de har tagit varje månad sedan hösten 2020, när de nekade mig ersättning men fortsatte ta betalt fast jag sagt upp låneskyddet. Och ränta på det så klart :)
Hade gjort det enkelt och försökt räkna ut hur mycket varje månad . Sen hoppat över räntan :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp