Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Collector återbet. med skuldsanering?

Pratade med Swedbank nyss som bekräfta att en utbetalning är från collector bank. Så nu ska jag bara ta reda på varför man fått det. Den andra var från försäkringskassan tydligen. Inga brev, mail eller notiser. Konstigt.

Har alltså drygt 600k hos intrum via collector och är inne på år 4 av skuldsaneringen. Dom har lagt alla summor mot kapital.

Pratade med Swedbank nyss som bekräfta att en utbetalning är från collector bank. Så nu ska jag bara ta reda på varför man fått det. Den andra var från försäkringskassan tydligen. Inga brev, mail eller notiser. Konstigt.

Har alltså drygt 600k hos intrum via collector och är inne på år 4 av skuldsaneringen. Dom har lagt alla summor mot kapital.
Jag är inne år 4 jag med och har collector via intrum. Har dock inte fått nån återbetalning.

ser dock att skulderna vuxit med mer än dubbelt sen 2022 ?

har en del skulder på intrum som ingår i min samering, dock så står det så på alla skulder ”ingår i din skuldsanering” förutom dom hos collector, står bara bevakning där. Även om som ingår såklart och får betalning varje år

Jag är inne år 4 jag med och har collector via intrum. Har dock inte fått nån återbetalning.

ser dock att skulderna vuxit med mer än dubbelt sen 2022 ?

har en del skulder på intrum som ingår i min samering, dock så står det så på alla skulder ”ingår i din skuldsanering” förutom dom hos collector, står bara bevakning där. Även om som ingår såklart och får betalning varje år

Ringde collector nu. Tydligen fick jag en korrekt utbetalning för att jag haft tillgodo detta belopp sen jag avslutade ett gammalt lån 2018. Hade betalat för mycket. Så det gäller alltså inte lånet via skuldsaneringen. Dom hade missat att skicka ut brev om detta erkände dom.

Skulle du kunna passa på att ta reda på i samma kommunikation om allt inbetalt via skuldsaneringen som betalats ut gått mot amortering och inte mot ränta.

Har lån hos intrum, betalkoll och kreditkort hos lowell. Men collector har dragit 0 mot ränta. Vilket känns märkligt då i princip alla andra har dragit mot ränta

Ringde collector nu. Tydligen fick jag en korrekt utbetalning för att jag haft tillgodo detta belopp sen jag avslutade ett gammalt lån 2018. Hade betalat för mycket. Så det gäller alltså inte lånet via skuldsaneringen. Dom hade missat att skicka ut brev om detta erkände dom.
Snyggt!
Hade lån då med, men då har jag väl betalt korrekt ?

Loggde in på mitt gamla lån som slutbetalafes 2020-03

då är dom senaste två betalningarn krediterade ser jag nu.

hmm

klickar på tidigare lån och sen betalning och fakturor. Kolla gärna om ni kan se samma sak och om krediterat belopp är lika stort som utbetalningen

Senast ändrad:
Samma här .Allt bokförs mot kapital .0kr ränta

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp