Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Coeo inkasso, skickar in samma skuld igen

Jag har beslutad skuldsanering sedan 8/1, inledande från oktober 2024. Idag kom en delgivning från kronofogden på en skuld från coeo som är med i min sanering. Kronofogdens sida är stängd till på måndag så jag kan inte acceptera delgivningen och bestrida men varför gör de så?
Samma skuld nummer liksom. Mer jobb för alla...

Finns det utslag på skulden sedan tidigare?

Nej men det behövs inte. Jag har tre skulder hos coeo på små belopp. Alla tre är med i min betalplan och plötsligt skickar de in en av dem till kronofogden. Väldigt konstigt beteende.
Finns det utslag på skulden sedan tidigare?

Nej men det behövs inte. Jag har tre skulder hos coeo på små belopp. Alla tre är med i min betalplan och plötsligt skickar de in en av dem till kronofogden. Väldigt konstigt beteende.
Ok, vill dom ha skulden fastställd i utslag och dra på sig kostnader får dom väl det.

Jag har beslutad skuldsanering sedan 8/1, inledande från oktober 2024. Idag kom en delgivning från kronofogden på en skuld från coeo som är med i min sanering. Kronofogdens sida är stängd till på måndag så jag kan inte acceptera delgivningen och bestrida men varför gör de så?
Samma skuld nummer liksom. Mer jobb för alla...
Varför de gör så kan jag inte svara på men exakt samma hände för mig just med Coeo..

Hello.
Take up sports and be always healthy!

Good luck :)

Nu på morgonen öppnade Kronofogdens sida igen, jag har bekräftat att jag tagit emot föreläggandet, bestridit skulden och ringt till COEO då det inte gick att få tag i dem via deras serviceportal.
De svarade att det "är fel i deras system" och att detta har skickats ut automatiskt. Om det kommer fler så "kan jag bortse från dem", men det går ju inte om det kommer föreläggande som måste accepteras först och sen bestridas... Skitföretag

Coeo har jag idag fått över 10 mejl ifrån om en påstådd återbetalning pga att jag betalt in för mycket. Gick inte via någon länk men loggade in på mina sidor och där står bara ett gäng skulder jag har kvar, så inget om nån återbetalning. Enligt mejlet skulle det kosta 50:- att få återbetalningar och ta ca 2-4 veckor. Vad är det för skojare?

Coeo har jag idag fått över 10 mejl ifrån om en påstådd återbetalning pga att jag betalt in för mycket. Gick inte via någon länk men loggade in på mina sidor och där står bara ett gäng skulder jag har kvar, så inget om nån återbetalning. Enligt mejlet skulle det kosta 50:- att få återbetalningar och ta ca 2-4 veckor. Vad är det för skojare?
Jag fick också 10 mejl om återbetalningen. Dem kommer att be dig om dina bankuppgifter för att få återbetalningen och sen kommer de försöka dra pengarna för alla skulder du har hos dem ;) då blir det svårt att få tillbaka pengarna och dem kommer att skylla på ”fel i systemet” men skulderna är reglerade

Jag fick också 10 mejl om återbetalningen. Dem kommer att be dig om dina bankuppgifter för att få återbetalningen och sen kommer de försöka dra pengarna för alla skulder du har hos dem ;) då blir det svårt att få tillbaka pengarna och dem kommer att skylla på ”fel i systemet” men skulderna är reglerade
Jag fick också detta Mail, men ska man verkligen lämna sina bankkontouppgifter för återbetalning? Känns väldigt oseriöst och suspekt alltihop

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp