Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

chanserna för ett samlingslån

Tjena första posten här^^ har dock läst hela dagen och ni är helt fantastiska på tips och råd så vänder mig till er nu.

blev precis fast anställd och undrar över hur stor chansen är att jag kan ta ett samlingslån på ~140000(resterande av det som blir över ska gå till inköp av möbler och sånt)

Blanco:

Remember 44.000
Santander 30.000

Krediter:

Ferratum 23.000(ska betala in hela skulden den här månaden sen avsluta)

Northmill 2.000(avbetald och avslutad syns dock fortfarande på UC tills dom rensar bort den)

Så har 74k i totala lån

Utgifter:

3518(hyra, el, internet telefon)

Mat +-2000(kan minska ner till 1200)

Busskort: 600

21k netto inskomst

UC 3.7

Ff 2.

Inga betalningsanmärkningar eller skuldsaldo.

Ensamstående, hyresrätt inga barn.

Tänkte ansöka om blanco på 140k sen en återbetallningstid på antingen 1 eller 2 år.

Tror ni jag har en chans att få några bra erbjudanden?

Edit:

2021: 172.000 inkomst.
2023: 60.000 inskomst(arbetslös fram till för 6 månader sen)

Senast ändrad:
Inkomsten kan vara ett ganska stort hinder

Har du ingen taxerad inkomst 2022 alls?
Du kommer säkerligen få erbjudanden men till hög ränta och även behöva komplettera med anställningsavtal samt lönespec då det är rätt höga risker här.

Varför betala av det på 1-2 år? Det blir lägre chanser då o få det beviljat pga dom tjänar itne lika mycket kontra risken på dig ändå :)
Lägg det på 5-10 år och välj sen extra amortera så ökar du dina risker o få fler erbjudanden (om du samlar via låneförmedlare).

Varför samlingslån? Om du har så hög betalutrymme för återbetalning på 1-2 år kan du hellre amortera och spara redan nu. Det kostar betydligt mindre!

Har du ingen taxerad inkomst 2022 alls?
Du kommer säkerligen få erbjudanden men till hög ränta och även behöva komplettera med anställningsavtal samt lönespec då det är rätt höga risker här.

Varför betala av det på 1-2 år? Det blir lägre chanser då o få det beviljat pga dom tjänar itne lika mycket kontra risken på dig ändå :)
Lägg det på 5-10 år och välj sen extra amortera så ökar du dina risker o få fler erbjudanden (om du samlar via låneförmedlare).
Självklart skrev jag fel 2022 ska det stå inte 2023 så 60k 2022.

Vill helst bli av med det så fort jag kan och lägger jag det på 5 år så kommer jag bara betala minimumbeloppet då min hjärna inte är kapabel att tänka "fan ja kan ju betala mer" men blir jag tvingad via en faktura att betala mer så blir min hjärna inte lika lat men så om jag vill öka chanserna så är längre tid bättre?

Varför samlingslån? Om du har så hög betalutrymme för återbetalning på 1-2 år kan du hellre amortera och spara redan nu. Det kostar betydligt mindre!
Min bipolära hjärna är väldigt otålig. Vill alltid ha det jag snöat in mig på helst igår och när den hittar något jag vill ha så blir det sjukt svårt att kämpa emot. Jag gör ibland saker på ren impuls vilket är lite läskigt då jag är så fixerad att få den saken precis nu.

Men har lugnat ner min impuls nu och ska nog fundera lite till.

Spara 12k i månaden eller ammortera 12k i månaden. Enda skillnaden är hur tidigt jag får sakerna.

Min bipolära hjärna är väldigt otålig. Vill alltid ha det jag snöat in mig på helst igår och när den hittar något jag vill ha så blir det sjukt svårt att kämpa emot. Jag gör ibland saker på ren impuls vilket är lite läskigt då jag är så fixerad att få den saken precis nu.

Men har lugnat ner min impuls nu och ska nog fundera lite till.

Spara 12k i månaden eller ammortera 12k i månaden. Enda skillnaden är hur tidigt jag får sakerna.
Sakerna blir dock betydligt dyrare när du amorterar istället för att spara. Tar det som lärdom.
Dessutom är det 100% enklare att hamna i bekymmer när man börjar låna och har impulskontrollbekymmer...

Sakerna blir dock betydligt dyrare när du amorterar istället för att spara. Tar det som lärdom.
Dessutom är det 100% enklare att hamna i bekymmer när man börjar låna och har impulskontrollbekymmer...
Det är sant att dom blir dyrare men det är ju priset för att få sakerna nu och pressar jag ordentligt skulle jag ha 13k att bara lägga på lånet så då skulle det ändå gå hyffsat fort men ska nog göra som ni säger och betala av dom 2 andra lånen först.

eller vet egentligen inte. Antingen sparar jag 12k i 6 månader och köper sakerna eller amorterar på lånen i 6 månader och sen när dom är borta lånar jag 60k till grejerna och betalar av dom i 6 månader.

Skulle verkligen både vilja ha och behöver nästan egentligen dom sakerna jag vill låna till.

Hur skulle ni gjort?

Jag tror som Lasseman. Men det är väl bara att söka och se om/vad du får för erbjudande.

Det är sant att dom blir dyrare men det är ju priset för att få sakerna nu och pressar jag ordentligt skulle jag ha 13k att bara lägga på lånet så då skulle det ändå gå hyffsat fort men ska nog göra som ni säger och betala av dom 2 andra lånen först.

eller vet egentligen inte. Antingen sparar jag 12k i 6 månader och köper sakerna eller amorterar på lånen i 6 månader och sen när dom är borta lånar jag 60k till grejerna och betalar av dom i 6 månader.

Skulle verkligen både vilja ha och behöver nästan egentligen dom sakerna jag vill låna till.

Hur skulle ni gjort?
Spara alla gånger! Du tar ”att låna” alldeles för enkelt. Om några år sitter du med flera miljoner i skuld om du inte tar kontroll över din impulskontroll.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp