Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Chanser till lån på 500k

Jag och min sambo behöver verkligen byta fönster på vårat hus, i samma veva tänkte vi inreda vår källare till några sovrum.
Idag har vi ett varsit lån på 150k/st och ett gemensamt på 200k.
Tror ni vi skulle kunna söka ett nytt tillsammans på 500k och lägga in möjligtvis våra privata blanco i det? Nu har jag jättebra ränta på mitt men de kanske är värt att slå ihop iaf? Det är något jag kommer räkna på isf...
vi hoppas kunna lägga in lånen i huset nästa år då vi får värdera om det då...
Nu efter uppdateringen ligger nog mitt betyg på 0.2-0.3 och hans ligger på ca 0.4. Jag har en inkomst på ca 370 och han runt 400-450 per år. Vad tror ni? Får vi lån så vi har runt 700 i blanco?

Beror nog mycket på antalet barn och bolån/taxeringsvärdets storlek&kvot. Har ni en fysisk bank med kontaktperson så kanske det är bästa kortet om ni vill ha bra ränta. Jag gjorde en liknande sväng när jag inredde ovanvåningen och fick en halv mille utan större problem och sedan bakades ytterliggare 200k blanco in i bolånet ett år senare då renovering och tillbyggnader alltid kostar 2x mer än vad man tror.

Nyligen fick jag kalla handen då jag ville investera 500k i en fritidsfastighet som jag skulle hyra ut. Trots att jag äger en 6 milj villa med bara 60% belåning och 700k inkomst. Klarar man inte 7% bolåneränta i deras kalkyl och bolånen redan är omkring 5x ens årsinkomst så är det på gränsen.
Har ni billigare hus så är det nog inget problem, annars skulle jag i er sits satsa på advisa/lendo och hoppas på det bästa. Vissa aktörer har ju lösenkrav så räkna inte med att "låtsaslösa" de 150k x 2 lånen :)
Söker man för 500, så brukar listan man får på advisa/lendo innehålla erbjudanden på mindre belopp, så kanske ett 350 erbjudande kommer och då kan ni ju lösa ett av 150k lånen och ändå sätta igång och bygga.

Lycka till!

Om ni har köpt boendet med bolån så hade jag pratat med banken om renoveringsplaner och möjlighet att baka in era blanco i bolånet.

Börjar med att ta ett möte med er bank för att se möjligheten att höja bolånet med 700.000 för att baka in allt och renovering. Bör ge absolut bäst ränta och billigast månadskostnad.

Vi har SBAB så ingen personlig kontakt.
Ja alltså, just nu har vi bolån på 1 930 tror jag det är och huset har vi just nu värderat till 2.5 miljoner..
det kanske är lika bra att prata med banken på en gång då, under sommaren gjorde vi ett pooldäck på 100 kvadrat så där tycker ju jag att värdet kanske ökat lite....

Nej jag vågar absolut inte ”låtsas lösa”, som föredetta spelberoende så är jag rädd för banken numera, haha!

Jag och min sambo behöver verkligen byta fönster på vårat hus, i samma veva tänkte vi inreda vår källare till några sovrum.
Idag har vi ett varsit lån på 150k/st och ett gemensamt på 200k.
Tror ni vi skulle kunna söka ett nytt tillsammans på 500k och lägga in möjligtvis våra privata blanco i det? Nu har jag jättebra ränta på mitt men de kanske är värt att slå ihop iaf? Det är något jag kommer räkna på isf...
vi hoppas kunna lägga in lånen i huset nästa år då vi får värdera om det då...
Nu efter uppdateringen ligger nog mitt betyg på 0.2-0.3 och hans ligger på ca 0.4. Jag har en inkomst på ca 370 och han runt 400-450 per år. Vad tror ni? Får vi lån så vi har runt 700 i blanco?

Löser ni era separata blancolån och ert gemensamma med ett lån på 500 blir det inget till fönsterbytet?

Jag skrev lite otydligt i texten, men menade att samla våra två privata bara,
inte det gemensamma utan att vi isf har det kvar

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp