Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Chans till utökat bolån

Hej,

Jag har satt mig själv i skiten rejält, haft ett beroende som jag finansierat med lån och nu håller det inte längre.

UC Score: 476
UC Risk: 17,94%
Inkomst: 584 300
Underskott: 139 500
FF: 6
2020-02-03
2020-03-22
2020-03-30
2020-04-14
2020-04-17
2020-06-16
( Så ingen som går ut i direkt närtid )

Blanco/kredit: 1 104 000
Bolån: 1 445 000
Taxerat fastighetsvärde: 2 535 000
Booli värdering: 3 500 000

Har även en hel del utanför UC som gör att det inte går runt för tillfället så att söka lån som kräver creditsafe eller bisnode är kört.

Hur stor chans tror ni jag har att få ett utökat bolån för att rensa bort större delen av mina blanco/krediter? Har bolånet hos min lokala Sparbank.

Du bör definitivt boka ett möte med din bank och göra vad de kan göra -inga digitala ansökningar kommer bevilja dig lån. Jag hade liknande situation för en 7-8 år sedan och fick då tyvärr inte låna av min bank, det hade gått för långt. Jag sökte dock och fick bolån och upplåning på Bluestep.

Jag skulle dock inte rekommendera det. De var supertrevliga och räddade mig verkligen, men det är otroligt höga räntor och det är inte värt det. Jag borde sålt direkt istället och flyttat till hyresrätt, som jag ändå gjort nu.

Det är min rekommendation -sälj din bostad och använd vinsten till att betala av dina lån, om du inte skulle få utöka ditt befintliga bolån förstås.

Ta ett möte med banken och förklara läget. Berätta att alternativet är att du måste sälja så att du kan få ordning på din ekonomi. Vilket jag även tycker att du bör göra vid ett avslag då du i dagsläget betalar alldeles för mycket i ränta. Bättre och börja om som skuldfri med förhoppningsvis en bra peng till insats i en ny bostad. Detta under förutsättning att du numera har kontroll på ditt beroende och inte kommer börja låna igen.

Ring säljaren du brukar ha haft kontakt med på sparbanken, säger dom nej vilket inte är omöjligt kvarstår marginalen/bluestep

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp