Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Chans till till ett lån?

Skall ansöka om ett lån på 50,000:-
Mina förutsättningar.

7 Förfrågningar. 1 Försvinner i slutet av denna månad och 1 till i början på Augusti.
3,6 Kreditbetyg
150,000:- billån Santander
80,000:- blanco Bank norwegian

Årsinkomst på 221,000:-

Finns nån chans till att få ett lån på 50,000:- och var är chansen störst att få via?

Tack för era svar.
Skall jag vänta ut dom 2 förfrågningar som snart går ut eller gör det ej någon skillnad om jag söker nu?

Tack för svaren!

Inväntar tills 2 av mina förfrågningar försvinner.

En fråga till:
Jag ansökte via Lendo för knappt ett år sedan, men då hade jag en betalningsanmärkning som nästan var 3 år gammal, men fick då inget erbjudande via Lendo pga av anmärkningen.

När jag nu om ett par veckor ansöker igen, har bankerna sparat den gamla upplysningen då jag sist ansökte eller tittar dom på den nya som tas i samband med den nya ansökningen?

Har för mig att jag läst nånstans att en del banker sparar upplysningarna dom gjort sedan tidigare...

Ingen som vet svaret på ovan fråga?

Finns det någon gräns på antal förfrågningar om man skall söka via Lendo?

Svaret på frågan är att det lär variera. Lendo samarbetar ju med ett 20-tal aktörer och de har olika rutiner. Sen är det inte säkert att de sparar själva anledningen till att de nekat lån tidigare, utan det kan finnas en notering om att de nekat. Vad gäller antalet förfrågningar så är svaret likartat, en del aktörer har spärrar efter ett visst antal förfrågningar, andra går bara på kreditbetyget osv. Klart är i alla fall att man har fler möjligheter ju färre förfrågningar man har.

Ursäkta trådkapning, men om man söker ett belopp på 50.000kr och ej får okej på ädetta, kommer ev man få annat förslag på belopp isf?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp