Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Lån
Större lån & Samlingslån
Chans till samlingslån?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Recovering shopoholic" data-source="post: 69679" data-attributes="member: 3799"><p>Tack för svar. Det mest självklara och naturliga, vore förstås att kontakta nuvarande bolånebank för en <em>höjning</em> av<em> bolånet</em> och bli av med de flesta blancos. Det steget är dessvärre redan förbrukat. Eftersom jag gått igenom det här stålbadet en gång tidigare och då varit tvungen att vända mig till en av värstingarna på marknaden, har jag tyvärr BlueStep som bolåneleverantör och där blev det kalla handen direkt. Eftersom det redan är "ocker-villkor" som gäller, är i stort sett utrymmet att diskutera <em>bättre</em> villkor för en redan <em>hög</em> lånesumma som dessutom behöver <em>utökas</em>, obefintligt. Snarare skulle det förmodligen bli precis <em>tvärtom</em>. Det är drygt ett par år sedan bolånen togs över av BlueStep. De var tydliga med att poängtera att de räknar med att de allra flesta av deras bolånekunder kommer att ha erbjudits bättre villkor någonannanstans inom 1-2 år. I nuläget (vår/sommar/höst 2017) uppfattade jag det som att min totala finansiella situation blivit en annan, då tidigare UC:en blivit inaktuella och mitt kreditbetyg förbättrats rejält. Det, i sin tur borde kvalificera mig för förmånligare villkor än de jag betalar(t) för i nuläget. Har därför kontaktat tidigare banker och flera nya bolåneinstitut för att se <em><strong>hur stor</strong></em>, alltså inte <strong><em>om, </em></strong>en<strong><em>,</em></strong> höjning av bolånet med dagens rekordlåga räntor som kunde vara aktuell. Eftersom just detta destruktiva mönster, som legat till grund för ett gravt penga-missbruk, har varit så oerhört enkelt med bara ett par klick, eller ett snabbt telefonsamtal bort, var det som att köra huvudet i en betongvägg när beskedet kom - "Nekad!" - hos samtliga<em> (hypotekslån, storbanker, div. uppstickare, nätbanker, låneinstitut,</em> låneförmedlare etc...) kreditgivare jag testade. Så bolånsalternativet är egentligen inget alternativ just nu. Tyvärr kan jag inte göra så mycket annat just nu, än att försöka omförhandla en del av totalsumman genom ett samlingslån, om möjligt. Tack för tipsen och råden. Jag börjar med att kontakta <a href="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/27" target="_blank">Lendo</a>.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Recovering shopoholic, post: 69679, member: 3799"] Tack för svar. Det mest självklara och naturliga, vore förstås att kontakta nuvarande bolånebank för en [I]höjning[/I] av[I] bolånet[/I] och bli av med de flesta blancos. Det steget är dessvärre redan förbrukat. Eftersom jag gått igenom det här stålbadet en gång tidigare och då varit tvungen att vända mig till en av värstingarna på marknaden, har jag tyvärr BlueStep som bolåneleverantör och där blev det kalla handen direkt. Eftersom det redan är "ocker-villkor" som gäller, är i stort sett utrymmet att diskutera [I]bättre[/I] villkor för en redan [I]hög[/I] lånesumma som dessutom behöver [I]utökas[/I], obefintligt. Snarare skulle det förmodligen bli precis [I]tvärtom[/I]. Det är drygt ett par år sedan bolånen togs över av BlueStep. De var tydliga med att poängtera att de räknar med att de allra flesta av deras bolånekunder kommer att ha erbjudits bättre villkor någonannanstans inom 1-2 år. I nuläget (vår/sommar/höst 2017) uppfattade jag det som att min totala finansiella situation blivit en annan, då tidigare UC:en blivit inaktuella och mitt kreditbetyg förbättrats rejält. Det, i sin tur borde kvalificera mig för förmånligare villkor än de jag betalar(t) för i nuläget. Har därför kontaktat tidigare banker och flera nya bolåneinstitut för att se [I][B]hur stor[/B][/I], alltså inte [B][I]om, [/I][/B]en[B][I],[/I][/B] höjning av bolånet med dagens rekordlåga räntor som kunde vara aktuell. Eftersom just detta destruktiva mönster, som legat till grund för ett gravt penga-missbruk, har varit så oerhört enkelt med bara ett par klick, eller ett snabbt telefonsamtal bort, var det som att köra huvudet i en betongvägg när beskedet kom - "Nekad!" - hos samtliga[I] (hypotekslån, storbanker, div. uppstickare, nätbanker, låneinstitut,[/I] låneförmedlare etc...) kreditgivare jag testade. Så bolånsalternativet är egentligen inget alternativ just nu. Tyvärr kan jag inte göra så mycket annat just nu, än att försöka omförhandla en del av totalsumman genom ett samlingslån, om möjligt. Tack för tipsen och råden. Jag börjar med att kontakta [URL="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/27"]Lendo[/URL]. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Lån
Större lån & Samlingslån
Chans till samlingslån?
Topp