Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Chans för sambon att få lån?

Hej! Tänkte höra mer er hugade forumrävar om detta. Min sambo har en anmärkning som försvinner nu i maj. Själv har jag 2 år kvar av min skuldsanering. Vi behöver en ny, större bil då vi är många barn i familjen. Totalt är vi sju personer. Hon har en årsinkomst på 200.000kr registrerat för föregående år. Inga andra lån förutom CSN. 3 FF på UC från augusti 2024. Hur skulle ni säga att oddsen att vi kan ta ett lån för att köpa en bil, kostnad mellan 100.000 - 130.000kr. Får HON låna med tanke på min skuldsanering, eller hur ser KF på det, om de ens gör det?

Tack på förhand för konstruktiva svar!

Om hon söker lån, har din skuldsanering inget med saken att göra, eller hur menar du?

Tror hennes inkomst är lite låg med så pass stort lån dessvärre. Men testa

Tänk på att låna med bilen som säkerhet för att kunna göra ränteavdrag. Tar hon vanligt blancolån så blir det inget avdrag för ränta fr o m nästa år.
Ni kanske kan hitta en bil för runt 80 k?

Tänk på att låna med bilen som säkerhet för att kunna göra ränteavdrag. Tar hon vanligt blancolån så blir det inget avdrag för ränta fr o m nästa år.
Ni kanske kan hitta en bil för runt 80 k?
Då krävs det en kontantinsats, ja?

Ca 17 000kr om det är krav på 20% handpenning och ni hittar en bra l för säg 85 k
Mindre om det är 10%. Vi tog vanligt blancolån när vi köpte vår bil, då behövs det ingen handpenning.

Ca 17 000kr om det är krav på 20% handpenning och ni hittar en bra l för säg 85 k
Mindre om det är 10%. Vi tog vanligt blancolån när vi köpte vår bil, då behövs det ingen handpenning.
Vi får se hur vi gör. Det är ju alltid en chansning att köpa bil också... Men vad tror du om risken för min sanering om sambon köper bil? Jag antar att svaret är "hon har inget med din sanering att göra, och så länge du sköter inbetalningarna är det ingen fara", men vore bra med lite input!

Är hennes inkomst 16.000 brutto och ni vill köpa en bil som kostar mer än halva hennes årsinkomst trots att du har skuldsanering och hon redan haft anmärkningar tidigare? Ska ni inte tänka om lite där? I all välmening.

Som svar på frågan så får hon nog garanterat inget lån.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp