Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Chans att samla 500 000 till skaplig ränta?

Nu i juni sjönk mitt kreditbetyg till 1,1 från 1,3. En FF går ut den 7 juli. Kan jag hoppas på att komma ner i 0,9 och därmed ett "mycket bra" kreditbetyg? Mina skulder har sjunkit från cirka 884 000 kr i september 2021 till 767 000 kr nu i maj. Räknar med att betala av 15-20 000 på lönen nu i juni. Hoppas kunna amortera 7-10 000 extra varje månad fram till januari.
Vad tror ni om möjligheterna att samla 500 000 av skulderna i juli/augusti? Väntar barn och att få ner månadskostnaden är ett måste iaf från februari nästa år.
Mina nuvarande räntor ligger på 5.8, 7 och 8,25%.

Har du kring 60 i månaden bör det kunna gå ganska smärtfritt

Följer denna då jag är i en identisk situation.
Däremot några månader bort från ett bra UC-betyg.

Men har 780 på UC och 200 utanför men har just nu en bruttolön på ungefär 65.

Är det någon som har fått avslag på samlingslån på 500 trots ett bra UC-betyg? Är lite rädd för att falla på målsnöret när tiden väl är inne för att söka.
Ni som kan, är det 200% av årsinkomsten belåning som gäller eller är det mindre?

Har du kring 60 i månaden bör det kunna gå ganska smärtfritt
Jag har 64 000, två löner varav den ena är uppsägningslön. Så min deklarerade inkomst 2021 är på 416 000, och jag antar att bankerna inte är så intresserade av min uppsägningslön (som jag då har till och med januari 2023).

Vad ligger din "riktiga lön" på?

Med den inkomsten kommer det gissningsvis inte gå lika bra..

Med den inkomsten kommer det gissningsvis inte gå lika bra..
Anar det. Kan ju så klart köra en fuling och uppge båda lönerna, det är ju inte alla som kräver lönespecar. I värsta fall får jag göra en ny ansökan i januari/februari när jag har sänkt skuldberget ytterligare.

Nej du har ju inkomsten ett tag så

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp