Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Chans att få bättre blancolån hos Nordea med betalningsanmärkningar?

Hej,

Vad tror ni om mina/våra chanser att få ett lån hos Nordea, vi vill alltså få ett bättre blancolån än det vi har, inte något nytt lån. Vi har ett inbokat möte med en rådgivare hos dem den 11e juni. Vi tänker att vi kan tänka oss bli helkunder, i form av lån, sparande, pension etc.

Jag:
5 betalningsanmärkningar (en försvinner 22/6, sista försvinner november 2026)
Årsinkomst: 388 000:- (månadslön på 34 500:- i dagsläget)
UC kreditbetyg: 27,8% (hade 24% men sökte om ett hos lendo som kraftigt sänkte det)
Gemensamt blancolån som vi skaffade för att samla mina skulder: 498 000:-, ränta 20%, månadskostnad cirka 9000:-
CSN: Cirka 250 000:-, månadskostnad 900:-

Min sambo:
Inga betalningsanmärkningar
Inkomst: Cirka 40 000:- brutto
UC kreditbetyg: 0.4%
Bolån: 1,3 miljoner
Gemensamt blancolån som vi skaffade för att samla mina skulder: 498 000:-, ränta 20%, månadskostnad cirka 9000:-

Gemensam boendekostnad: 13 000:-. Vi har en son på 5 månader. Utöver det inga större utgifter mer än några netflix-abonnemang, telefonabonnemang etc. Vi äger en bil, utan lån.

Hej,

Vad tror ni om mina/våra chanser att få ett lån hos Nordea, vi vill alltså få ett bättre blancolån än det vi har, inte något nytt lån. Vi har ett inbokat möte med en rådgivare hos dem den 11e juni. Vi tänker att vi kan tänka oss bli helkunder, i form av lån, sparande, pension etc.

Jag:
5 betalningsanmärkningar (en försvinner 22/6, sista försvinner november 2026)
Årsinkomst: 388 000:- (månadslön på 34 500:- i dagsläget)
UC kreditbetyg: 27,8% (hade 24% men sökte om ett hos lendo som kraftigt sänkte det)
CSN: Cirka 250 000:-, månadskostnad 900:-

Min sambo:
Inga betalningsanmärkningar
Inkomst: Cirka 40 000:- brutto
UC kreditbetyg: 0.4%
Bolån: 1,3 miljoner

Gemensam boendekostnad: 13 000:-. Vi har en son på 5 månader. Utöver det inga större utgifter mer än några netflix-abonnemang, telefonabonnemang etc. Vi äger en bil, utan lån.
Förmodligen väldigt liten chans då du har 5 anmärkningar. Det är om frun tar ett helt nytt istället och inte ha med dig på det

Din sambo bör ta det lånet själv för du kommer inte få något.

Det borde bli nej. Din sambo har bolån och sånt att flytta, det kan öka intresset för att ta in henne.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp