Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Budget & ekonomitips under löneutmätning
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LånaUtanPapper" data-source="post: 456769" data-attributes="member: 3402"><p>För mig - mycket mycket bättre. Jag skulle ha släppt tidigare och var väldigt pressat ekonomiskt sista månaderna och det vara nödlösningar efter nödlösningar för att betala räkningarna fram till att jag hittade en lägenhet med förstahandskontrakt. Kände att jag var tvungen att flytta och säkra ett boende på lång sikt innan jag släpper allt (utom 2 mindre krediter). Samtidigt kunde jag inte inte ta nya synliga lån/krediter eller nyttja befintliga krediter för att skuldsanering var planerat, så ville inte försämra min skälighet. Så blev väldigt mycket övertid och lite lån av olika vänner med flytten som "skäl till lånen".</p><p></p><p>Så fort jag skrivit kontrakt och fått kontrakt & nycklarna till nya lägenheten och gjort flyttanmälan/poständring så slutade jag betala alla lån. Då bokade jag tid hos skuldrådgivare och skickade in skuldsaneringsansökan. </p><p>La fram hela budgeten på mötet och diskutterade om att släppa lån (vilket jag redan gjort), fick det råd jag sökte om att sluta betala alla lån så att jag kunde skriva in i mitt personliga brev att jag följt dom rekommendationer jag fått från kommunen, bland annat att sluta betala på mina lån till skuldsaneringen som jag sen postade in som komplettering.</p><p></p><p>Men hela den där perioden från att jag släppte allt till skuldsaneringsansökan hanterades och jag fick inledande var jätteskönt. Trots alla samtal, brev, mail sms etc. </p><p>Han betala av 100% av det jag lånat av vänner, betala det som behövdes till nya lägenheten, betalade 2 senaste krediterna jag inte släppt (för att köpa lite skälighet och flytta bak brytpunkten för senaste lån/kredit). Jag han köpa ny mobil.</p><p></p><p>Men han också spara ca 25.000 till skuldsanerings första betalning. </p><p>Var en lucka på 7 månader. Sökte skuldsanering Juni 2023, blev beviljad inledande November 2023 och första betalning var Januari 2024. </p><p></p><p>Mådde verkligen superbra mellan Juni 2023 när jag släppte hela berget av skulder och fram till sparpengarna (25000kr ovan) tog slut hösten 2024. </p><p>Nu har väll den effekten lagt sig lite, men är fortfarande otroligt skönt och motiverande att veta att jag blir totalt helt skuldfri om ca 3.5 år när skuldsaneringen är klar. Kommer kunna spara upp i sommar igen, något jag ser fram emot. </p><p></p><p>Kan du inte på egen hand blir skuldfri inom max 10-12 år så om du har någorlunda förutsättningar för skuldsanering - släpp alla lån och sikta mot det. Blir du inte beviljad på första försöket kanske du blir beviljad på 2a försökret 8 månader senare. Om inte det så på 3e försöket 1.5 år senare. Det är oftast inte så att man behöver ha utmätning i 3-4-5 år innan man blir beviljad. </p><p></p><p>Dessutom så sparar man så jäkla mycket tid och pengar. Jag hade skulder på ca 2 miljoner, vilket hade säkerligen blivit 4 miljoner+ med ränta över 20 år innan jag ens KANSKE hade haft en chans att bli skulfri på egen hand. </p><p>Med skuldsanering så betalar jag ca 700.000 kr totalt och blir skuldfri på 5 år. Med andra ord så sparar jag minst 15 år som skuldfri och förmodligen minst 3.3 miljoner som jag kan göra annat för.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LånaUtanPapper, post: 456769, member: 3402"] För mig - mycket mycket bättre. Jag skulle ha släppt tidigare och var väldigt pressat ekonomiskt sista månaderna och det vara nödlösningar efter nödlösningar för att betala räkningarna fram till att jag hittade en lägenhet med förstahandskontrakt. Kände att jag var tvungen att flytta och säkra ett boende på lång sikt innan jag släpper allt (utom 2 mindre krediter). Samtidigt kunde jag inte inte ta nya synliga lån/krediter eller nyttja befintliga krediter för att skuldsanering var planerat, så ville inte försämra min skälighet. Så blev väldigt mycket övertid och lite lån av olika vänner med flytten som "skäl till lånen". Så fort jag skrivit kontrakt och fått kontrakt & nycklarna till nya lägenheten och gjort flyttanmälan/poständring så slutade jag betala alla lån. Då bokade jag tid hos skuldrådgivare och skickade in skuldsaneringsansökan. La fram hela budgeten på mötet och diskutterade om att släppa lån (vilket jag redan gjort), fick det råd jag sökte om att sluta betala alla lån så att jag kunde skriva in i mitt personliga brev att jag följt dom rekommendationer jag fått från kommunen, bland annat att sluta betala på mina lån till skuldsaneringen som jag sen postade in som komplettering. Men hela den där perioden från att jag släppte allt till skuldsaneringsansökan hanterades och jag fick inledande var jätteskönt. Trots alla samtal, brev, mail sms etc. Han betala av 100% av det jag lånat av vänner, betala det som behövdes till nya lägenheten, betalade 2 senaste krediterna jag inte släppt (för att köpa lite skälighet och flytta bak brytpunkten för senaste lån/kredit). Jag han köpa ny mobil. Men han också spara ca 25.000 till skuldsanerings första betalning. Var en lucka på 7 månader. Sökte skuldsanering Juni 2023, blev beviljad inledande November 2023 och första betalning var Januari 2024. Mådde verkligen superbra mellan Juni 2023 när jag släppte hela berget av skulder och fram till sparpengarna (25000kr ovan) tog slut hösten 2024. Nu har väll den effekten lagt sig lite, men är fortfarande otroligt skönt och motiverande att veta att jag blir totalt helt skuldfri om ca 3.5 år när skuldsaneringen är klar. Kommer kunna spara upp i sommar igen, något jag ser fram emot. Kan du inte på egen hand blir skuldfri inom max 10-12 år så om du har någorlunda förutsättningar för skuldsanering - släpp alla lån och sikta mot det. Blir du inte beviljad på första försöket kanske du blir beviljad på 2a försökret 8 månader senare. Om inte det så på 3e försöket 1.5 år senare. Det är oftast inte så att man behöver ha utmätning i 3-4-5 år innan man blir beviljad. Dessutom så sparar man så jäkla mycket tid och pengar. Jag hade skulder på ca 2 miljoner, vilket hade säkerligen blivit 4 miljoner+ med ränta över 20 år innan jag ens KANSKE hade haft en chans att bli skulfri på egen hand. Med skuldsanering så betalar jag ca 700.000 kr totalt och blir skuldfri på 5 år. Med andra ord så sparar jag minst 15 år som skuldfri och förmodligen minst 3.3 miljoner som jag kan göra annat för. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Budget & ekonomitips under löneutmätning
Topp