Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Brocc erfarenheter?

Hej,
Någon som har erfarenhet av Brocc?
Jag fick i december ett lån hos dem på 200.000kr, räntan 10,20.

Jag har ytterligare ca 170.000 som jag skulle vilja baka in i ett samlingslån och ska kolla med dem om de kan hjälpa mig. Men tänkte även kolla med Collector om vad de tror om mina förutsättningar.

Jag funderar på att ringa Brocc först och se om jag kan förhandla ner räntan. Hur länge brukar man behöva vänta på att förhandla om räntan? Är det ens möjligt hos Brocc?

Årsinkomst: 360.000
Underskott: 75.246
FF: 4 (1 försvinner i april och 2 i juli)
Inga anmärkningar
Kreddy: 4,5
UC: ?

Bolån 50% av 2.230.000
Brocc: 197.000
Kreditkort+annat ca 170.000

Jag tänker att det är bättre att samla ihop så mycket som möjligt och ha få lån/krediter för kreditbetyget. Jag går runt och kan betala som det är nu men vill ha ner månadskostnaderna och minska fordringsägare. Nordea kunde i dagsläget inte hjälpa mig men tyckte jag kunde sondera terrängen efter ett samlingslån och därefter kolla med dem igen om typ 6 månader, de kommer inte bry sig om ff som jag eventuellt drar på mig nu om jag söker.

Är bästa alternativet Lendo, Advisa eller Sambla? (Fick Broccoli genom Sambla).

Väntar löneförhöjning efter sommaren mellan 2-5 tusen.

Vad säger ni som har koll?

Pratat med Brocc. De har en lägsta räntagaranti så om jag får ett lån med lägre ränta på annat ställe så sänker dem min ränta. Skulle jag nu inte få något lån så kan jag ändå ringa och se om de kan sänka min ränta.
De kan inte ge ett preliminärt besked på om jag får lån på ytterligare 170 hos dem utan att ta en UC. Då är det ju bättre att ta via förmedlare och hoppas att någon erbjuder lån. Brocc tar dock hänsyn till att jag redan är kund hos dem om jag gör en ny ansökan.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp