Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

brev skuld att betala

har fått hem det första brevet skuld att betala på ca 5000:-, många andra är nog påväg. Jag undrar vad som är troligast kf gör med en såpass ”liten” skuld, drar dem detta på lönutmätning eller kommer dem hellre hem till mig o plockar ihop lite skit värt denna summa?

Sen undrar jag också om man ska ringa till kf och förklara läget att detta är inget jag kan betala och att många fler skulder kommer dyka upp hos dem så småningom, allt som allt ca 1 miljon.

Om du inte betalar skulden innan tidsfristen så kommer de att påbörja tillgångsutredningen. Det vanligaste alternativet är att de kommer i gång med en löneutmätning. Sannolikheten att det gör hembesök för en så liten skuld är näst intill obefintlig. Däremot kan det ske senare när dina övriga skulder hamnar i skuldsaldot.

Hembesökrisken är inte så kopplad till skuldens storlek utan mest kopplad till om tillgångar bedöms finnas och om lite om löneutmätning inte räcker

Tack för svar, borde man ringa o berätta hur de ligger till? Att detta bara är toppen av det massiva isberg av skulder?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp