Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Brev från Inkasso under skuldsanering.

Jag har skuldsanering sen våren 2021, med andra ord bara ett år kvar. I förra veckan kom ett kravbrev från ett inkassobolag. En skuld som uppkom många år före skuldsaneringen inleddes. Skulden har bytt inkassobolag 3 ggr o nu hävdar de att jag måste betala. Försökt förklara att jag har skuldsanering o de får kontakta kronofogden men de nekar. Visst har jag väl ”rätten” på min sida?? Varit så sköna år, betalt mitt belopp till kronofogden varje månad, en sån lättnad och tacksamhet över denna chans. Lever på minimum men mår bra. Detta inkassobrev kastade mig tillbaka till åren med ångest o magont.

Jag har skuldsanering sen våren 2021, med andra ord bara ett år kvar. I förra veckan kom ett kravbrev från ett inkassobolag. En skuld som uppkom många år före skuldsaneringen inleddes. Skulden har bytt inkassobolag 3 ggr o nu hävdar de att jag måste betala. Försökt förklara att jag har skuldsanering o de får kontakta kronofogden men de nekar. Visst har jag väl ”rätten” på min sida?? Varit så sköna år, betalt mitt belopp till kronofogden varje månad, en sån lättnad och tacksamhet över denna chans. Lever på minimum men mår bra. Detta inkassobrev kastade mig tillbaka till åren med ångest o magont.
Eftersom skulden uppkom innan du fick inledande ingår den i saneringen.
Du har rätt.
Jag kanske skulle kontakta KFM och påtala att du fått inkassokravet och se om dom kan kontakta bolaget för att reda ut vad som gäller.

Vilket bolag gäller det ?

Eftersom skulden uppkom innan du fick inledande ingår den i saneringen.
Du har rätt.
Jag kanske skulle kontakta KFM och påtala att du fått inkassokravet och se om dom kan kontakta bolaget för att reda ut vad som gäller.
Det är väl bara skulder som togs med i skuldsaneringen som ingår, har man andra skulder som inte KFM känner till och som inte togs upp i ansökan så ligger de väl utanför skuldsaneringen?

Det är väl bara skulder som togs med i skuldsaneringen som ingår, har man andra skulder som inte KFM känner till och som inte togs upp i ansökan så ligger de väl utanför skuldsaneringen?
Nä, stämmer inte. Alla skulder ingår, även om inte borgenären inkommit med sitt krav till kfm.

Därav att man publiceras i poit, så alla får en rimlig chans

Anekdot, jag har en borgenär som min handläggare under ansökan inte fick tag på, och de inkom aldrig med något krav är. De har dock fått pengar från löneutmätningen varje månad och skickade dessutom in uppgifter till skatteverket nu inför deklarationen.
Enligt en jurist på kfm dock så har tåget gått, betalningsskyldigheten för skulden har upphört (nåja, efter avslutad sanering)

Senast ändrad:
Nä, stämmer inte. Alla skulder ingår, även om inte borgenären inkommit med sitt krav till kfm.

Därav att man publiceras i poit, så alla får en rimlig chans

Anekdot, jag har en borgenär som min handläggare under ansökan inte fick tag på, och de inkom aldrig med något krav är. De har dock fått pengar från löneutmätningen varje månad och skickade dessutom in uppgifter till skatteverket nu inför deklarationen.
Enligt en jurist på kfm dock så har tåget dock, betalningsskyldigheten för skulden har upphört (nåja, efter avslutad sanering)
Aha, då har jag lärt mig något nytt idag, det var bra, jag har nämligen varit lite orolig att jag inte fick med alla mina skulder i min ansökan.

Nej inte jag heller ! Inget bluff företag då ?

Får man fråga vilket bolag från början ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp