Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Borgenär som motsätter sig förslag till skuldsanering

Hej allesammans,

Fick inledande skuldsanering i Augusti efter 6st försök och 7år med löneutmätning, helt klart skön känsla.
Handläggaren på kronofogden skickade ut förslag till skuldsanering i December, och var inga konstigheter så den godkändes.

Till frågan, handläggaren ringde idag och sa att 2st borgenärer (av totalt 38st) motsatt sig skuldsaneringen men anledningen var inget nytt och inget som inte framkommit under utredningen och inget som ändrar hennes bedömning av ärendet. Jag förstår att ärendet nu lämnas över till en jurist som ska göra en bedömning, är det någon som varit i liknande sits och vad blev utkomsten? (förstår att varje ärende är unikt) Är i dagsläget livrädd då jag verkligen kämpat i många år för en andra chans.

Värt att nämna är att ingen av dom som motsatt sig under 7-års tid varken skickat påminnelser eller skickat något till kronofogden för att försöka driva in skulden, så hela grejen känns bara som ett sätt att "jävlas" :confused:

Vilka var dom två borgenärerna som motsatte sig? Varför överklagade dom?

Vilka var dom två borgenärerna som motsatte sig? Varför överklagade dom?
Privata bolag, enligt dom inte gjort tillräckligt för att försöka förhandla om skulden. Skickade dock in i mitt yttrande att så inte är fallet plus bevis.

Total skuldbördan närmare 2,5miljoner varav dessa 2 är ca 100.000

De flesta godkänns nog men hamnar i domstol sen

Hej allesammans,

Fick inledande skuldsanering i Augusti efter 6st försök och 7år med löneutmätning, helt klart skön känsla.
Handläggaren på kronofogden skickade ut förslag till skuldsanering i December, och var inga konstigheter så den godkändes.

Till frågan, handläggaren ringde idag och sa att 2st borgenärer (av totalt 38st) motsatt sig skuldsaneringen men anledningen var inget nytt och inget som inte framkommit under utredningen och inget som ändrar hennes bedömning av ärendet. Jag förstår att ärendet nu lämnas över till en jurist som ska göra en bedömning, är det någon som varit i liknande sits och vad blev utkomsten? (förstår att varje ärende är unikt) Är i dagsläget livrädd då jag verkligen kämpat i många år för en andra chans.

Värt att nämna är att ingen av dom som motsatt sig under 7-års tid varken skickat påminnelser eller skickat något till kronofogden för att försöka driva in skulden, så hela grejen känns bara som ett sätt att "jävlas" :confused:
Vad heter dessa inkasso bolog som sagt nej ?

Vadå för privata företag och vad är skulden på?
"Total skuldbördan närmare 2,5miljoner varav dessa 2 är ca 100.000"

Och med privata bolag så är det mindre företag som inte behöver nämnas vid namn då det är väldigt avslöjande.

"Total skuldbördan närmare 2,5miljoner varav dessa 2 är ca 100.000"

Och med privata bolag så är det mindre företag som inte behöver nämnas vid namn då det är väldigt avslöjande.
Renoverat kåken och inte betalt fakturorna?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp