Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Lån
Bolån
Boräntorna spås nå 4% 2024, tankar?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Terry_" data-source="post: 320238" data-attributes="member: 947"><p>Jag vet ju inte vad du definierar "på sikt".</p><p></p><p>Alla experter och utlåtanden jag har läst oavsett om det är chefsekonom på Swedbank, SSAB:s ränteanalys eller Anders Borg och Mikael Damberg säger i princip samma sak med vissa mindre justeringar.</p><p></p><p>Räntorna kommer öka hela det här året - alltså 2022. Räntorna kommer med största sannolikhet fortsätta att öka 2023, alltså nästa år. För att stabilisera sig runt 4.5% 2024 och förmodligen så smått återigen börja gå ner.</p><p></p><p>Dessutom - Om det skulle fortsätta sen och ticka på mot räntor på säg 8-10% - då skulle alltså någon som har 6 miljoner i lån på sitt hus i Stockholm,Göteborg och Malmö betala 50.000 i månaden i bara ränta.... </p><p></p><p>Men här är ett exempel på något som stärker min teori och utvecklar det hela bättre : <a href="https://www.avanza.se/placera/redaktionellt/2022/06/20/vi-kommer-att-fa-laga-rantor-igen.html" target="_blank">https://www.avanza.se/placera/redaktionellt/2022/06/20/vi-kommer-att-fa-laga-rantor-igen.html</a> </p><p></p><p>"<strong>”Just</strong> nu befinner vi oss i en transition mot högre räntor, men jag tror att vi kommer att återkomma till räntenivån vi låg på före pandemin igen. Inom fem till tio år så kommer förmodligen inflationen och räntorna att falla tillbaka igen och vi kommer att ha låg inflation och låga räntor igen.”</p><p></p><p>Jag tror till och med att vi snarare talar om 3-4 år än 5 till 10år men det får framtiden utvisa!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Terry_, post: 320238, member: 947"] Jag vet ju inte vad du definierar "på sikt". Alla experter och utlåtanden jag har läst oavsett om det är chefsekonom på Swedbank, SSAB:s ränteanalys eller Anders Borg och Mikael Damberg säger i princip samma sak med vissa mindre justeringar. Räntorna kommer öka hela det här året - alltså 2022. Räntorna kommer med största sannolikhet fortsätta att öka 2023, alltså nästa år. För att stabilisera sig runt 4.5% 2024 och förmodligen så smått återigen börja gå ner. Dessutom - Om det skulle fortsätta sen och ticka på mot räntor på säg 8-10% - då skulle alltså någon som har 6 miljoner i lån på sitt hus i Stockholm,Göteborg och Malmö betala 50.000 i månaden i bara ränta.... Men här är ett exempel på något som stärker min teori och utvecklar det hela bättre : [URL]https://www.avanza.se/placera/redaktionellt/2022/06/20/vi-kommer-att-fa-laga-rantor-igen.html[/URL] "[B]”Just[/B] nu befinner vi oss i en transition mot högre räntor, men jag tror att vi kommer att återkomma till räntenivån vi låg på före pandemin igen. Inom fem till tio år så kommer förmodligen inflationen och räntorna att falla tillbaka igen och vi kommer att ha låg inflation och låga räntor igen.” Jag tror till och med att vi snarare talar om 3-4 år än 5 till 10år men det får framtiden utvisa! [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Lån
Bolån
Boräntorna spås nå 4% 2024, tankar?
Topp