Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Bolån via bluestep

Hej det är så att jag har kontaktat bluestep för att dom ska ta över mitt bolån för att sedan höja upp lånet för att täcka mina blanco lån som är på ca 750,000kr
Är det någon som fått sitt hus värderat av dom
Jag skulle bifoga bilder på huset men det känns lite konstigt att dom ska grunda sin bedömning vad huset är värt utifrån bilder

brukar dom vara rättvisa i bedömningen
Gjorde en värdering hos en riktig mäklare förra året och då hamnade värdet på ca 2,7miljoner men det va innan jag renoverade köket och byggde ett till sovrum samt en matsal så jag tycker värdering borde vara högre nu
Hur tror ni att det kommer gå
Jag hoppas och ber till gud att det ska gå igenom
Jag behöver att dom värderar huset till ca 3,1 miljoner
Och jag får även uppdatering per månad av mäklarn hur mycket huset ligger i värdering
Och den senaste var på 3,1 miljoner så hoppas bluestep tycker likadant

Har det inte börjat peka nedåt senaste månaderna?

Dom brukar skicka ut ngn värdeingsperson på plats vad jag vet.. dom vill kanske ha bilder så dom kan se om det är ett vrak som inte är värt att kosta på värderingen..

Har det inte börjat peka nedåt senaste månaderna?

Dom brukar skicka ut ngn värdeingsperson på plats vad jag vet.. dom vill kanske ha bilder så dom kan se om det är ett vrak som inte är värt att kosta på värderingen..
Värderings man sa han inget om men det känns som att det kanske skulle vara bra om dom kom ut och kollade

husen där vi bor går åt andra hållet vårat hus även med en värdering på 3,1 miljoner anses vara lågt

Vad får du för ränta på bolånet isåfall?

Vad får du för ränta på bolånet isåfall?
Vi erbjuder en individuellt anpassad bolåneränta från 3,55-9,65%. För att få 3,55% i boränta kan du inte ha någon anmärkning eller skuld hos Kronofogden

Nu med rådande världsläge lär väl merparten ligga på 5% +

Har man då 3.000.000 i lån (räkneexempel) är det 150.000 per år.

12.500 i bara ränta sen amortering på det.

Skulle få 4% sen är planen att byta till en riktig bank efter ett par månader

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp