Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Lån
Bolån
Bolån / Snart enklare att få lån - Ändringar från 1/4 2026
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LånaUtanPapper" data-source="post: 476255" data-attributes="member: 3402"><p>Nu beror det på ekonomin i övrigt. Men det brukar finnas en rekommendation om att bostadskostnaden inte ska överstiga 30% av hushållets inkomst.</p><p>Så har man 28.000 netto = max boendekostnad på ca 8400kr</p><p>Har man 35000 netto = ca 10500 kr i boendekostnad.</p><p>Är man 2 och har 55.000 kr netto så max boendekostnad ca 16500 kr, 70.000 inkomst = max ca 21 000 i boendekostnad.</p><p></p><p>Sen beror det ju på hur man prioriterar. 30% kan vara för högt för många också. Ex om man vill fokusera på att spara mycket, har andra lån man prioriterar att bli av med, har mycket kostnader runt barn eller reser mycket som exempel.</p><p>Då kanske det är bättre att försöka hitta en boendekostnad för max 20% eller 25% av nettoinkomsten tills man har rätt förutsättningar att klättra upp mot 30%.</p><p></p><p>Budgeten måste alltid gå ihop och man måste alltid kunna spara har man lärt sig den hårda vägen. Det viktigaste är att man inte drar på sig kostnader man inte har råd med.</p><p>Visst kan jag tänka mig att bo bättre i framtiden. Men jag skulle nog gärna fokusera på lite lägre boendekostnad och högre sparande, i något år i varje fall efter skuldsaneringen är över så det inte tar allt för lång tid att bygga en stabil ekonomisk grund.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LånaUtanPapper, post: 476255, member: 3402"] Nu beror det på ekonomin i övrigt. Men det brukar finnas en rekommendation om att bostadskostnaden inte ska överstiga 30% av hushållets inkomst. Så har man 28.000 netto = max boendekostnad på ca 8400kr Har man 35000 netto = ca 10500 kr i boendekostnad. Är man 2 och har 55.000 kr netto så max boendekostnad ca 16500 kr, 70.000 inkomst = max ca 21 000 i boendekostnad. Sen beror det ju på hur man prioriterar. 30% kan vara för högt för många också. Ex om man vill fokusera på att spara mycket, har andra lån man prioriterar att bli av med, har mycket kostnader runt barn eller reser mycket som exempel. Då kanske det är bättre att försöka hitta en boendekostnad för max 20% eller 25% av nettoinkomsten tills man har rätt förutsättningar att klättra upp mot 30%. Budgeten måste alltid gå ihop och man måste alltid kunna spara har man lärt sig den hårda vägen. Det viktigaste är att man inte drar på sig kostnader man inte har råd med. Visst kan jag tänka mig att bo bättre i framtiden. Men jag skulle nog gärna fokusera på lite lägre boendekostnad och högre sparande, i något år i varje fall efter skuldsaneringen är över så det inte tar allt för lång tid att bygga en stabil ekonomisk grund. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Lån
Bolån
Bolån / Snart enklare att få lån - Ändringar från 1/4 2026
Topp