Bolån ränta - någon som lyckats få sänkt ränta?

En undran om någon av er lyckats få sänkt ränta på bolån via nordax eller liknande banker.
Antar att det är sjukt svårt,när dem vet att man har det kämpigt o hitta andra banker som vill ta imot en.
Är det någon som har lyckats?

Jag hade Bluestep när jag köpte bostadsrätten Nov 2021. (kunde inte låna 85% hos andra traditionella bankerna)...bindade ränta till 3% ..i 3 år. Svettigt med sådana nischbankerna...de gillar dolda avgifter :)
Fick fast anställning April 2022..byte till Skandiabanken...bindade ränta 3% ..5 år. (det går att lösa bindade räntor hos Bluestep i förväg!!...de har ingen ränteskillnadsersättning..tack o lov :)

En undran om någon av er lyckats få sänkt ränta på bolån via nordax eller liknande banker.
Antar att det är sjukt svårt,när dem vet att man har det kämpigt o hitta andra banker som vill ta imot en.
Är det någon som har lyckats?
Mitt svar: byt nordax..om det är möjligt.

Jag hade Bluestep när jag köpte bostadsrätten Nov 2021. (kunde inte låna 85% hos andra traditionella bankerna)...bindade ränta till 3% ..i 3 år. Svettigt med sådana nischbankerna...de gillar dolda avgifter :)
Fick fast anställning April 2022..byte till Skandiabanken...bindade ränta 3% ..5 år. (det går att lösa bindade räntor hos Bluestep i förväg!!...de har ingen ränteskillnadsersättning..tack o lov :)
Får jag fråga vad du hade för förutsättningar när du ej fick lån av traditionella banker?

1. tillfällig anställning
2. familj med 2 barn...frun var arbetslös...ungarna kostar enligt banken...frugan kostar mer om du frågar mig :)
3. för många kreditupplysningar på mig under en kort period..vilket sänkte "kreditvärdighet "(bankerna gillar inte det)
..kunde låna 60% hos SBAB...men jag vill ha 85%
Nov 2021 ...låg 3mån ränta på 1,3% ..och 10års ränta på runt 2%..låga ränteläget hjälper...när bankerna gör sina kalkyler.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp