Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Lån
Bolån
Bolån plus blancolån
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Entreprenören" data-source="post: 339607" data-attributes="member: 7067"><p>Mitt ärende tog för mycket plats på <a href="https://www.xn--lnforum-exa.se/threads/w%C3%A4stg%C3%B6tafinans-kreditupplysning-%C3%A4r-bisnode.10283/page-148#post-339593" target="_blank">https://www.xn--lnforum-exa.se/threads/wästgötafinans-kreditupplysning-är-bisnode.10283/page-148#post-339593</a>. Då det ju gällde en ansökan hos Wästgöta. Min ansökan blev nekad.</p><p></p><p>Nu har jag fått mail av mäklarna. De skrev "... de första tillträdena börjar att närma sig. Ekonomisk plan är nu klar och registrerad och i nästa vecka kommer vi att skicka ut upplåtelseavtalen för signering. Upplåtelseavtalet är det avtal då du juridiskt köper bostadsrätten och blir medlem i föreningen". Detta gäller alltså nyproducerad lägenhet. Inflyttning är om cirka fyra månader. I broschyren står det:</p><p></p><p>"UPPLÅTELSEAVTAL</p><p>Efter att bostadsrättsföreningen upprättat ekonomisk plan och erhållit Bolagsverkets tillstånd att upplåta bostadsrätt tecknar du och föreningen ett upplåtelseavtal. I samband med detta beviljas medlemskapet i föreningen. En dellikvid om 10 procent av priset erläggs cirka 4 månader före tillträdesdagen. Dellikviden avräknas mot tidigare erlagd bokningsavgift och förskott."</p><p></p><p>Jag har lagt in 100 000 av totalt 1 995 500. Så hade jag varit smartare, försiktigare och på annat sätt agerat korrekt hade jag lätt haft 99 500 kr till. Nu har jag slösat en del på onödiga grejer plus lånat ut pengar...</p><p></p><p>"SLUTBETALNING</p><p>Senast på tillträdesdagen ska resterande del av insats och upplåtelseavgift vara betald. Kvitto på fullgjord betalning ska uppvisas i samband med utlämning av nycklarna till bostaden."</p><p></p><p>Frågan är vad som händer om jag ansöker om bolån på 1,7 miljoner. Får jag då allting nu? Trots det är fyra månader kvar till inflytt? Onödigt med en UC nu och om fyra månader... speciellt för bara 100!</p><p></p><p>Samtidigt blev jag mycket lugnare nu när jag läste (hade läst innan men glömt bort det) att resterande del kan betalas senare. Alltså behöver jag inte ansöka om ett privatlån nu utan om fyra månader. Då har förhoppningsvis min ekonomi (företaget framförallt) ordnat sig. Vore så skönt! Synd jag inte har de 99 500 nu dock...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Entreprenören, post: 339607, member: 7067"] Mitt ärende tog för mycket plats på [URL='https://www.xn--lnforum-exa.se/threads/w%C3%A4stg%C3%B6tafinans-kreditupplysning-%C3%A4r-bisnode.10283/page-148#post-339593']https://www.xn--lnforum-exa.se/threads/wästgötafinans-kreditupplysning-är-bisnode.10283/page-148#post-339593[/URL]. Då det ju gällde en ansökan hos Wästgöta. Min ansökan blev nekad. Nu har jag fått mail av mäklarna. De skrev "... de första tillträdena börjar att närma sig. Ekonomisk plan är nu klar och registrerad och i nästa vecka kommer vi att skicka ut upplåtelseavtalen för signering. Upplåtelseavtalet är det avtal då du juridiskt köper bostadsrätten och blir medlem i föreningen". Detta gäller alltså nyproducerad lägenhet. Inflyttning är om cirka fyra månader. I broschyren står det: "UPPLÅTELSEAVTAL Efter att bostadsrättsföreningen upprättat ekonomisk plan och erhållit Bolagsverkets tillstånd att upplåta bostadsrätt tecknar du och föreningen ett upplåtelseavtal. I samband med detta beviljas medlemskapet i föreningen. En dellikvid om 10 procent av priset erläggs cirka 4 månader före tillträdesdagen. Dellikviden avräknas mot tidigare erlagd bokningsavgift och förskott." Jag har lagt in 100 000 av totalt 1 995 500. Så hade jag varit smartare, försiktigare och på annat sätt agerat korrekt hade jag lätt haft 99 500 kr till. Nu har jag slösat en del på onödiga grejer plus lånat ut pengar... "SLUTBETALNING Senast på tillträdesdagen ska resterande del av insats och upplåtelseavgift vara betald. Kvitto på fullgjord betalning ska uppvisas i samband med utlämning av nycklarna till bostaden." Frågan är vad som händer om jag ansöker om bolån på 1,7 miljoner. Får jag då allting nu? Trots det är fyra månader kvar till inflytt? Onödigt med en UC nu och om fyra månader... speciellt för bara 100! Samtidigt blev jag mycket lugnare nu när jag läste (hade läst innan men glömt bort det) att resterande del kan betalas senare. Alltså behöver jag inte ansöka om ett privatlån nu utan om fyra månader. Då har förhoppningsvis min ekonomi (företaget framförallt) ordnat sig. Vore så skönt! Synd jag inte har de 99 500 nu dock... [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Lån
Bolån
Bolån plus blancolån
Topp