Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Lån
Bolån
Bolån med våra förutsättningar?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lena_3333" data-source="post: 210773" data-attributes="member: 5595"><p>Hejsan allihopa!</p><p>Jag har försökt att ta ett bolån nu för att köpa en villa och flytta ut ur min hyresrätt men har endast blivit beviljad en väldigt liten summa, inte i närheten av priset på en villa. Trots att jag vet att jag kan klara av lånet, men deras kalyl håller dessvärre inte med. Jag har 26 tkr innan skatt och en 17-åring som fortfarande bor hemma. Jag pratade om problemet med min ex make som jag är på riktigt god fot med och han vill hjälpa till och stå med på lånet. Är det någon här som kan hjälpa till med hur våra förutsättningar är för att kunna ta ett bolån?</p><p></p><p>Båda har en fast anställning och inga betalningsanmärkningar. Vi tjänar tillsammans innan skatt 51 tkr, och jag har heller inga krediter eller skulder. Problemet vi stöter på är att han har 7st olika krediter o som sammanlagt hamnar på 300tkr och en UC score på "mindre bra"(UC 25%) medans min ligger på "bra"(UC 3,2%). Kan dock tillägga att min UC score har försämrats och ligger på "bra" på grund av 8st ff efter att ha desperat försökt få lånelöfte hos flera banker under 2 månaders tid, inte så smart och något jag borde ha insett tidigare och ångrar.</p><p>Han äger även 2 villor där värdet på ena är ca 3milj som han hyr ut, men han har kommit upp med förslaget att pantsätta antingen ena eller båda som säkerhet för lånet. Båda villorna är betalade och han har inget lån på de.</p><p>Han har inga problem med att betala sina krediter och upplever inte några svårigheter alls med sin ekonomi men hur ser bankerna på detta? Jag är ute efter ett lån på runt 2,5-3 milj.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lena_3333, post: 210773, member: 5595"] Hejsan allihopa! Jag har försökt att ta ett bolån nu för att köpa en villa och flytta ut ur min hyresrätt men har endast blivit beviljad en väldigt liten summa, inte i närheten av priset på en villa. Trots att jag vet att jag kan klara av lånet, men deras kalyl håller dessvärre inte med. Jag har 26 tkr innan skatt och en 17-åring som fortfarande bor hemma. Jag pratade om problemet med min ex make som jag är på riktigt god fot med och han vill hjälpa till och stå med på lånet. Är det någon här som kan hjälpa till med hur våra förutsättningar är för att kunna ta ett bolån? Båda har en fast anställning och inga betalningsanmärkningar. Vi tjänar tillsammans innan skatt 51 tkr, och jag har heller inga krediter eller skulder. Problemet vi stöter på är att han har 7st olika krediter o som sammanlagt hamnar på 300tkr och en UC score på "mindre bra"(UC 25%) medans min ligger på "bra"(UC 3,2%). Kan dock tillägga att min UC score har försämrats och ligger på "bra" på grund av 8st ff efter att ha desperat försökt få lånelöfte hos flera banker under 2 månaders tid, inte så smart och något jag borde ha insett tidigare och ångrar. Han äger även 2 villor där värdet på ena är ca 3milj som han hyr ut, men han har kommit upp med förslaget att pantsätta antingen ena eller båda som säkerhet för lånet. Båda villorna är betalade och han har inget lån på de. Han har inga problem med att betala sina krediter och upplever inte några svårigheter alls med sin ekonomi men hur ser bankerna på detta? Jag är ute efter ett lån på runt 2,5-3 milj. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Lån
Bolån
Bolån med våra förutsättningar?
Topp