Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Lån
Bolån
Bolån med högt Blanco - Någon som lyckats?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LånaUtanPapper" data-source="post: 193055" data-attributes="member: 3402"><p>Jag fick en ide som kan vara värt utforska när du har 0 UC FF. Har hört historier om banker som tycker det är säkrare att samla allt i bostadslånet förutsatt man köper bostad för att komma ner i kostnad.</p><p></p><p>Man brukar kunna bli beviljad ca 5 - 5.5x årsinkomst för bostadslån. Så om du tjänar 80k x 12 = 960k x 5 = 4,8 miljoner.</p><p></p><p>Säg att du vill köpa bostad för 2 miljoner och baka in 1 miljon så kan det finnas utrymme för att dom godkänner det.</p><p>I så fall skulle jag ta ett boka möte med handläggare på kontor hos ex swedbank, nordea, seb.</p><p></p><p>Skriva ut en kalkyl över alla lån, siffror från min uc, vilka lån du vill samla, vad nya månadskostnaden skulle bli ink alla lån.</p><p>Hur mycket du får ut i månaden, "kvar att leva för" kalkyl. Samt berätta läget att du dras med gamla skulder för spel men att du vart 100% spelfri i 2 år och att du inte vill något annat än starta ett nytt och ansvarsfullt liv sen du fick barn.</p><p></p><p>Bankerna har ju banksekretess så om du pallar det mentalt att ta ett par möten för att se om någon bank kan lösa ut dig förutsatt att du köper bostad så kan det vara ett område att forska på.</p><p>Skulle definitivt prata med storbankerna på plats och vara förberedd med material innan jag går till bluestep eller nordax med 5-7% ränta + 4% förhöjd ränta pga skulder.</p><p></p><p>Betalar du tot 10% ränta på 2 miljoner är det 200k per år/12 = 17k ränta i månader + 2% ammortering = 20k för bostaden. Även om du kommer ner i 8% ink förhöjd ränta och 2 % ammortering är det en bostadskostnad på 16-17k.</p><p></p><p>Till detta tillkommer föreningskostnad på lägenheten på nått k, bredband, tv, försärking osv. Bluestep = personlig konkurs.</p><p></p><p>Problemet är väll också att 15% kontantinsatsen är 300k på 2 miljoner. inget man hittar i madrassen direkt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LånaUtanPapper, post: 193055, member: 3402"] Jag fick en ide som kan vara värt utforska när du har 0 UC FF. Har hört historier om banker som tycker det är säkrare att samla allt i bostadslånet förutsatt man köper bostad för att komma ner i kostnad. Man brukar kunna bli beviljad ca 5 - 5.5x årsinkomst för bostadslån. Så om du tjänar 80k x 12 = 960k x 5 = 4,8 miljoner. Säg att du vill köpa bostad för 2 miljoner och baka in 1 miljon så kan det finnas utrymme för att dom godkänner det. I så fall skulle jag ta ett boka möte med handläggare på kontor hos ex swedbank, nordea, seb. Skriva ut en kalkyl över alla lån, siffror från min uc, vilka lån du vill samla, vad nya månadskostnaden skulle bli ink alla lån. Hur mycket du får ut i månaden, "kvar att leva för" kalkyl. Samt berätta läget att du dras med gamla skulder för spel men att du vart 100% spelfri i 2 år och att du inte vill något annat än starta ett nytt och ansvarsfullt liv sen du fick barn. Bankerna har ju banksekretess så om du pallar det mentalt att ta ett par möten för att se om någon bank kan lösa ut dig förutsatt att du köper bostad så kan det vara ett område att forska på. Skulle definitivt prata med storbankerna på plats och vara förberedd med material innan jag går till bluestep eller nordax med 5-7% ränta + 4% förhöjd ränta pga skulder. Betalar du tot 10% ränta på 2 miljoner är det 200k per år/12 = 17k ränta i månader + 2% ammortering = 20k för bostaden. Även om du kommer ner i 8% ink förhöjd ränta och 2 % ammortering är det en bostadskostnad på 16-17k. Till detta tillkommer föreningskostnad på lägenheten på nått k, bredband, tv, försärking osv. Bluestep = personlig konkurs. Problemet är väll också att 15% kontantinsatsen är 300k på 2 miljoner. inget man hittar i madrassen direkt. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Lån
Bolån
Bolån med högt Blanco - Någon som lyckats?
Topp