Bolån hos mindre aktörer

Förlåt jag är lite seg på att svara här.
Det kanske är olika men vi hade en del telefonkontakt ja, och det var för att förklara hela situationen när vi skulle lägga om bolånet till dem från en annan bank och baka in våra befintliga blancolån i ett nytt bolån hos dem.
Det var mycket material de skulle ha digitalt från mig, och jag tog bra bilder på vår lägenhet och skickade till dem för värdering. De behövde inte skicka ut någon värderingsman och jag tror inte att de vanligtvis gör det heller.
De var kanonbra att ha att göra med, så var absolut inte rädd för det. Bluestep är nog de som har varit bäst av alla banker att ha att göra med faktiskt! Jag pratade med ett par olika handläggare där och båda de kvinnorna var lätta att prata med, mycket hjälpsamma, snälla och förstående för ens situation. Det är ju dem som tjänar pengar på en så de måste ju vara trevliga haha. Ska man bara ansöka om bolån utan något annat så kanske det mesta sker digitalt, men inte helt säker.
Är det något mer du undrar över så tveka inte att fråga:)
Ställer de mycket frågor om de anmärkningar och skulder man har?
Jag har sökt via Zensum och fick ett förslag av dem. Nu har de fått in all material och vill hålla ett telefonmöte med både mig och min man på måndag som jag är jätteorolig över.

Jag har sökt via Zensum och fick ett förslag av dem. Nu har de fått in all material och vill hålla ett telefonmöte med både mig och min man på måndag som jag är jätteorolig över.
återkom om hur frågorna var? Om varandra eller enskilda ekonomin?

Länsförsäkringar bank påstås ha digital process nu

Nae minns inte att det var så många frågor egentligen, men de ville såklart veta varför det hade blivit som det hade blivit och varför jag hade tagit så många lån tidigare.
återkom om hur frågorna var? Om varandra eller enskilda ekonomin?

Du behöver inte vara orolig. Det viktiga är att vara sanningsenlig och inte undanhålla något. Det är bara att säga som det är om allt vid frågor. Det kommer nog bra:)

Senast ändrad:
Nae minns inte att det var så många frågor egentligen, men de ville såklart veta varför det hade blivit som det hade blivit och varför jag hade tagit så många lån tidigare.

Handläggj

Du behöver inte vara orolig. Det viktiga är att vara sanningsenlig och inte undanhålla något. Det är bara att säga som det är om allt vid frågor. Det kommer nog bra:)
Va? :p Handläggj?

Gick det bra med telefonmötet?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp