Bolån efter avslutad skuldsanering

Min och min makes skuldsanering avslutas nu sista november. Idag fick jag ett pling från MinUc att det skett en förändring. Alla anmärkningar är borta och får en väldigt bra kreditvärdighet redan nu. Vi har möte med länsförsäkringar den 3/12 ang bolån på ett hus vi har hittat. Det som skett under saneringen är att jag fått fast anställning med bra lön. Så vi har 2 bra löner, årsinkomster är nästan 800k .Är det kört ändå pga att vi haft skuldsanering?

Min och min makes skuldsanering avslutas nu sista november. Idag fick jag ett pling från MinUc att det skett en förändring. Alla anmärkningar är borta och får en väldigt bra kreditvärdighet redan nu. Vi har möte med länsförsäkringar den 3/12 ang bolån på ett hus vi har hittat. Det som skett under saneringen är att jag fått fast anställning med bra lön. Så vi har 2 bra löner, årsinkomster är nästan 800k .Är det kört ändå pga att vi haft skuldsanering?
Nej, jag fick bolån direkt efter skuldsanering. Inget man säger när man söker lånet liksom.

Om länsförsäkringar var med i skuldsanering kan det absolut bli problem. "Vi tog kreditförluster på er förra veckan, lite tidigt att låna ut igen kanske"

Om länsförsäkringar var med i skuldsanering kan det absolut bli problem. "Vi tog kreditförluster på er förra veckan, lite tidigt att låna ut igen kanske"
Med det sagt så finns det många seriösa bolåne aktörer på marknaden som man kan vända sig till om ens nuvarande bank inte gillar en för att man haft skuldsanering :)

Jag kommer byta bank när min skuldsanering är klar. Så finns intresse av att ex köpa bostad ett tag senare och det skulle bli en komplettering med transaktionshistorik så syns inga betalningar till KFM.
Alla anmärkningar är borta, registret rent och UC är tomt så där finns det inga spår. Dom enda spåren av skuldsanering som finns kvar är transaktionshistoriken.

Sen också bara mentalt av den anledningen att det kommer kännas bra att börja om fräscht.

Stort grattis förresten!

Har ni lyckats spara ihop till kontantinsats under skuldsanering?

Nej, jag har fått ett bolån några månader efter att min skuldsanering var slut.
Sök dock i en bank som inte var involverad i er skuldsanering.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp