Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Blir så less, beviljad skuldsanering i september. Tror ni inte att jag glömt en skuld!
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="conversar roto" data-source="post: 165291" data-attributes="member: 4205"><p>Hallå, vänta nu. Har bolaget meddelat skulden under "meddelandetiden" (alltså från att inledandet publicerades i poit och tre veckor framåt) ? Eller har de sett efter det att du fått skuldsanering och de har glömt att meddela sin skuld? För det är ju så, att även om du glömt någon skuld så ligger inte ALLT ansvar på dig utan bolagen har också ett ansvar att bevaka poit och meddela fordringar till KFM före beslut tas. Om de missat det eller glömt det så kommer inte deras skuld med och då är den inte med. Då har de inget att säga i tingsrätten heller.</p><p></p><p>Jag hade hur många unika skulder som helst och jag kom inte ihåg alla. Min skusan-handläggare lugnade mig och sa att när de meddelat i poit så kommer de som jag har skulder till meddela dem. De som inte meddelar för skylla sig själva. Då kommer de inte med (alltså, de är inkluderade men får inga pengar). Och självklart var det ett bolag som dök upp efter beslut och överklagade mitt beslut. Varför? FÖr att de fanns inte med i betalningsplanen trots att jag hade skuld till dem (som uppkommit före inledande). Deras jobb blev då att visa Tingsrätten att de meddelat skulden till KFM. Det hade de inte. Så de vann inte och jag fick skuldsaneringen i vanlig ordning. Och betalplanen ändrades inte och inkluderade inte dem för de fick skylla sig själva.</p><p></p><p>Har de däremot meddelat skulden och KFM missat att ta med dem i betalplanen så är det en helt annan femma.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="conversar roto, post: 165291, member: 4205"] Hallå, vänta nu. Har bolaget meddelat skulden under "meddelandetiden" (alltså från att inledandet publicerades i poit och tre veckor framåt) ? Eller har de sett efter det att du fått skuldsanering och de har glömt att meddela sin skuld? För det är ju så, att även om du glömt någon skuld så ligger inte ALLT ansvar på dig utan bolagen har också ett ansvar att bevaka poit och meddela fordringar till KFM före beslut tas. Om de missat det eller glömt det så kommer inte deras skuld med och då är den inte med. Då har de inget att säga i tingsrätten heller. Jag hade hur många unika skulder som helst och jag kom inte ihåg alla. Min skusan-handläggare lugnade mig och sa att när de meddelat i poit så kommer de som jag har skulder till meddela dem. De som inte meddelar för skylla sig själva. Då kommer de inte med (alltså, de är inkluderade men får inga pengar). Och självklart var det ett bolag som dök upp efter beslut och överklagade mitt beslut. Varför? FÖr att de fanns inte med i betalningsplanen trots att jag hade skuld till dem (som uppkommit före inledande). Deras jobb blev då att visa Tingsrätten att de meddelat skulden till KFM. Det hade de inte. Så de vann inte och jag fick skuldsaneringen i vanlig ordning. Och betalplanen ändrades inte och inkluderade inte dem för de fick skylla sig själva. Har de däremot meddelat skulden och KFM missat att ta med dem i betalplanen så är det en helt annan femma. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Blir så less, beviljad skuldsanering i september. Tror ni inte att jag glömt en skuld!
Topp