Blankolån 750K, två sökande, är det hopplöst?

Hej!
Jag har ett Blankolån på 750K, årsinkomst på 370K. Inga anmärkningar hos KFM, UC på 3.2 %. Min kille har årsinkomst på 250K, inga anmärkningar och inga blankolån. Finns det någon chans att vi får ett bolån eller är det helt hopplöst? Kan man prova t ex Bluestep? Tacksam för era svar!

Har ni kollat kalkylen på någon bank om det ens går runt?

Tack för ditt svar! Jag har gjort kalkylen på SBAB. Enligt kalkylen kan min särbo få ett banklån på ca 1 200 000 kr. Om jag lägger mig som medsökande så går det inte eftersom jag har blancolån på mer än 500 000 kr.

Hur mkt betalar du per månad för ditt lån?

Jag skulle rekommendera att ni först frågar hos de större bankerna innan ni går till Bluestep.

Hej!
Jag har ett Blankolån på 750K, årsinkomst på 370K. Inga anmärkningar hos KFM, UC på 3.2 %. Min kille har årsinkomst på 250K, inga anmärkningar och inga blankolån. Finns det någon chans att vi får ett bolån eller är det helt hopplöst? Kan man prova t ex Bluestep? Tacksam för era svar!
Kolla andra banker än SBAB. SBAB har som policy att inte gilla stora blancolån.

Jag skulle rekommendera att ni först frågar hos de större bankerna innan ni går till Bluestep.
Jag betalar 6500 kr i månaden för mina blancolån, alldeles för mycket. Särbon har inga blancolån, UC 3,9%, betalningsanmärkning från KFM som försvinner om 5 månader. Han har ett bolån på 450 000 kr. Hans ex och hans barn bor i lägenhet som han köpte för 11 år sedan och hans ex betalar alla kostnader för lägenheter. Om han ansöker om lånelöfte själv så kanske han har chans. Men om vi ansöker tillsammans så går det troligtvis inte, pga mina blankolån

Tack för ditt svar! Vilka andra banker skulle du rekommendera? Menar du Nordax?
Rekommenderar inte att gå till storbankerna alls med er historik. Ni kommer bara slösa onödiga UC på det. Sök hos Compricer/Lendo så får ni troligen erbjudande från både Bluestep och Nordax och kanske fler. Bluestep hjälpte oss och tog med både barnbidrag, akassa m.m. som inkomst så de har betydligt snällare kalkyl.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp