Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Blåst på pengar

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Fick ärva en summa pengar som jag satte in på en nära anhörigs konto med h*ns medgivande för att slippa att KF ska utmäta dem eftersom jag har skulder hos dom.

Har gjort kontinuerliga uttag / överföringar utan problem och fått saldo vad som är kvar!

Men nu saknas det pengar helt plötsligt när jag begär ut pengar enligt h*n som påstår att allt är utbetalat vilket inte stämmer när jag kollar kontoutdrag från banken! Och h*n blockerar mig överallt när jag skickar kopia på bankens kontoutdrag och frågar var resterande pengar håller hus!

Har skickat ett rekommenderat brev med krav att jag vill ha en överföring på resten av pengarna men det har h*n inte löst ut.

Vad kan jag mer göra? Polisanmälan? Och vad händer om jag anlitar KF, eftersom jag själv är i klorna hos KF?

Du får nog acceptera att du blivit lurad helt enkelt.

Ja har ni inte skrivit ett avtal av något slag så blir det nog svårt att få dem igen. Hur mkt handlar det om?

Vet den andra personen om anledningen till varför du behövde låna hens konto? För i så fall kommer hen att kontra och avslöja att du försökt gömma pengar fr Kf så tyvärr tror jag inte att en polisanmälan kommer leda nånstans.
Det bästa är att lösa det er emellan, även om det just nu inte verkar troligt. Kanske finns ngt annat sätt att "klämma till" personen i fråga.

Hur mycket pengar rör det sig om du ska ha ytterligare?

Spontant låter det nämligen som att du har två val, antingen bita i sura äpplet eller få mer problem på halsen.

Vet den andra personen om anledningen till varför du behövde låna hens konto? För i så fall kommer hen att kontra och avslöja att du försökt gömma pengar fr Kf så tyvärr tror jag inte att en polisanmälan kommer leda nånstans.
Det bästa är att lösa det er emellan, även om det just nu inte verkar troligt. Kanske finns ngt annat sätt att "klämma till" personen i fråga.
H*n vet mycket väl varför jag ville "låna" kontor! Har varit ärlig från första början och i min vildaste fantasi så trodde jag inte att h*n skulle blåsa mig på pengar!

H*n vet mycket väl varför jag ville "låna" kontor! Har varit ärlig från första början och i min vildaste fantasi så trodde jag inte att h*n skulle blåsa mig på pengar!
Man tror inte det om människor men vanligt, tyvärr.

Har förstått det, men hur går jag vidare? Ska jag bara ge upp?
Tyvärr får du nog inte tillbaka pengarna om inte personen av egen vilja skulle ändra sig. Jag tror inte att varken polis eller kf skulle göra ngt, om det dessutom uppdagas att det gäller pengar som du försökt gömma för Kf.
Men vill du sätta press på personen så kan du ansöka om att Kf ska driva in skulden, men det kostar pengar. Och om personen inte har bra ekonomi så kommer Kf inte kunna driva in pengarna.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp