Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Bilresa Europa löneutmätning

Hej,

Vår familj har planerat en utlandsresa till Tyskland där jag ska besöka en familjemedlem. Alltså fri boende.
Finns några risker med det om jag har löneutmätning?
Tänker ifall vid passkontroll (om det ens behövs) kontrollerar skulder till kronofogden?
Tanken är att bila ner.

Hej.

Tanken är att bila ner till Tyskland för att besöka en familjemedlem under semestern, alltså gratis boende.
Har löneutmätning sedan ett par månader tillbaka.
Finns några risker med det?
Tänker om tullen kontrollerar skulder hos kfm o så?

Förstår inte riktigt vad du menar!? Varför skulle Kronofogden bry sig om det? Hur du spenderar dina pengar när utmätningen fått sitt är väl upp till dig?

Vad skulle tullen göra med din löneutmätning?

Är det bilen du är rädd för att bli av med, samarbete tull och kronofogden ?

Tullen kan inte hjälpa kfm med säkerställande av utmätt egendom, tullen måste kunna ta det i beslag först i så fall.
Bara om polis eller kronofogden är på plats kan det utmätas i samverkan med tullen.

Skriver någon något annat så har den fel oavsett hur långt inlägget är.

Och det har ju exakt 0 koppling till löneutmätningen.

Nej men alltså överlag får man ut och resa hur som helst om man har löneutmätning?
I mitt fall så är jag mer orolig om de skulle undra varför jag vistas utomlands med en lånad bil.
Tänker om jag nu skulle bli stoppad av tullen.
Kan man i efterhand så represalier från kfm om de får reda på att man är ute och bilar i europa?

Nej det kan du inte få.

Tullen kan inte hjälpa kfm med säkerställande av utmätt egendom, tullen måste kunna ta det i beslag först i så fall.
Bara om polis eller kronofogden är på plats kan det utmätas i samverkan med tullen.

Skriver någon något annat så har den fel oavsett hur långt inlägget är.

Och det har ju exakt 0 koppling till löneutmätningen.
Så tullen har inte samma samarbete med kronofogden som polisen har ?

Så tullen har inte samma samarbete med kronofogden som polisen har ?
Det spelar egentligen ingen roll, dom har inte samma lagstöd. Det samarbetas med tull också, även kustbevakningen och andra polismyndigheter än polismyndigheten.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp