Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Billån under skuldsanering

Hej! Min skuldsanering plan gick ut nu feb 2020 anm kvar till 2022. Finns det någon chans att få billån? Känner en bilfirma ägare kan man förklara sitsen och få hjälp sv dom? (Om jag har insats dvs)

Du har alltså en pågående skuldsanering?
Jag hoppas verkligen ingen ens funderar på att bevilja något då.
Lite illavarslande att det funderas på att ta nya lån under skuldsaneringen också..

Hej! Min skuldsanering plan gick ut nu feb 2020 anm kvar till 2022. Finns det någon chans att få billån? Känner en bilfirma ägare kan man förklara sitsen och få hjälp sv dom? (Om jag har insats dvs)
Tror inte det. Det är ju fortfarande någon form av bank som står för finansieringen och när de ser skuldsanering i kreditupplysningen blir det nej oavsett om du har betalplan eller ej.

Ok jag har sett en kopia av uc nu, det är helt tomt men skuldsanerings anm står. Men de ok! Får spara ihop till någon billig bil.

Ok jag har sett en kopia av uc nu, det är helt tomt men skuldsanerings anm står. Men de ok! Får spara ihop till någon billig bil.

Ja du har en skuldsanering som pågår och då är det väl rimligt att det står på kreditupplysningen?

Ja du har en skuldsanering som pågår och då är det väl rimligt att det står på kreditupplysningen?

men ser du inte vad han skriver? Han har haft skuldsanering, den är avslutad. Men man får en anmärkning samma veva som man ansöker om skuldsanering & blir beviljad som sitter kvar. Samme princip som betalningsanmärkning som sitter i tre år även fast du betalat skulden.

men ser du inte vad han skriver? Han har haft skuldsanering, den är avslutad. Men man får en anmärkning samma veva som man ansöker om skuldsanering & blir beviljad som sitter kvar. Samme princip som betalningsanmärkning som sitter i tre år även fast du betalat skulden.

Den är inte avslutad, det står att den går ut 2022. Personen har förmodligen haft en kortare betalplan men anmärkningen kommer ligga kvar i fem år hur som helst.

Jo jag såg vad hen skrev, att det var en pågående skuldsanering och betalningsplanen var klar. Skuldsaneringen är inte avslutad.
Anmärkningen sitter under skuldsaneringstiden oavsett betalplan eller inte..

Hej! Menar du att fick en betalplan på 3 år medan skuldsaneringen i sig avslutas efter 5 år alltså? Innan hela skuldsaneringen är över kan du inte ta några krediter

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp