Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Billån och Blanco

Hej!
Låt säga att jag tar privatlån 50k på måndag och använder som kontantinsats till bilköp senare i veckan. Skulle det bli svårt att ta billån på ca 120k om man ansökt om 50k under samma vecka? Hur ser bankerna på det.
Har förövrigt 200k privatlån, 4 ff senaste i maj, och inkomst på 324k. 0,7 i betyg på kreddy (mycket bra)

Tacksam för tips då jag är i behov av att köpa bil och saknar 20% insats.

Hej!
Låt säga att jag tar privatlån 50k på måndag och använder som kontantinsats till bilköp senare i veckan. Skulle det bli svårt att ta billån på ca 120k om man ansökt om 50k under samma vecka? Hur ser bankerna på det.
Har förövrigt 200k privatlån, 4 ff senaste i maj, och inkomst på 324k. 0,7 i betyg på kreddy (mycket bra)

Tacksam för tips då jag är i behov av att köpa bil och saknar 20% insats.
Borde inte bli några som helst problem med dina förutsättningar. Hade dock föreslagit att du söker 170k direkt som blancolån på lendo, slipper du betala på 2 ställen

Borde inte bli några som helst problem med dina förutsättningar. Hade dock föreslagit att du söker 170k direkt som blancolån på lendo, slipper du betala på 2 ställen
Tack för ditt svar.
Det låter som en bra idé. Jag tänkte mest på billån då räntan är mycket lägre.
Ska man skriva "samla lån" när man söker 170k och hoppas på bra ränta utan lösenkrav?

Tack för ditt svar.
Det låter som en bra idé. Jag tänkte mest på billån då räntan är mycket lägre.
Ska man skriva "samla lån" när man söker 170k och hoppas på bra ränta utan lösenkrav?

Ta du 50k på blanco och sen resten på billån. Som du säger, räntan är lägre.

Räntan är lägre oftast. Finns en del ganska stora kedjor som skickar med billån med ränta på 5-6% och effektiv ränta på över 7, då det ska till uppläggningsavgift och aviavgifter som är rätt höga.

Men de flesta har ganska låg ränta. 0.95 är lägsta jag sett i min stad, men vill minnas att jag sett 0.10 som lägst o en annan stad.

Kikar på att ev köpa en husbil eller husvagn, 2.35% ränta kändes ganska rimligt, framförallt med lång betalningstid

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp