Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Billån med restvärde (santander)

Hej! Kommer de kommande månad sälja min bil och köpa något nytt. Dock är jag lite osäker på hur mycket billån man har möjlighet att få och om det ens är rimligt.

Kommer ta billån med restvärde och lägga in cirka 225 - 250k för kontantinsats. Total hushåll bruttolön är cirka 650 000kr/år och kommer inte ha någon blancolån vid ansökning. UC risk är på 0.8%.

Kan jag köpa bil för cirka 600 - 700k? Alltså lånesumma på 350 - 475k?

Jag har kollat lite runt på forum men verkar inte hitta direkt svar på hur mycket man brukar få låna. Tack!

Senast ändrad:
2 vuxna med ca 27 brutto var?
Finns barn? Bolån?

Hade kontakt med Santander i aug. när jag köpte bil. (ingen inbytesbil). 50% i kontantinsats var kravet från Santander om jag skulle godkännas. Bilens pris c:a 400.000. Inkomst i spannet 220-240.000/år och inga andra skulder vid bilköpet. Då var låneräntan lite över 8%.

Senast ändrad:
7-8 k i månaden för ett billån är mycket slantar det. Jag tror inkomsterna är lite för låga.

Hade kontakt med Santander i aug. när jag köpte bil. (ingen inbytesbil). 50% i kontantinsats var kravet från Santander om jag skulle godkännas. Bilens pris c:a 400.000. Inkomst i spannet 220-240.000/år och inga andra skulder vid bilköpet. Då var låneräntan lite över 8%.
Kravet är 20% för ett billån men kan tänka mig att de kräver mer kontantinsats i % för dyrare bil. Du fick ändå mycket för den inkomsten så jag har lite idé nu om vad jag kan få.

Jag använde kalkylen santander har.
Vad menas med 2 års restvärde? Restvärde/restskuld är i procent av totala lånet

Jag använde kalkylen santander har.
Vad menas med 2 års restvärde? Restvärde/restskuld är i procent av totala lånet
Lägger jag in 700k bilpris och 250k kontantinsats med 60% restvärde på 2 års lånetid så hamnar jag på ca 3800kr/mån.
På 3 års lånetid med 50% restvärde blir det 5100kr/mån. Allting var på 6,95% ränta.

Antog 20% kontant, det gör en viss skillnad.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp