Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Billån med dåliga förutsättningar

Längesen man skrev här.
Livet är betydligt ljusare idag än vad det var för ett par månader sen.
Nu nalkas ett nytt bilköp, Funderat på att köpa en lite dyrare än.
Har 50k i handpenning, Finns det någon bilhandlare som skulle kunna bevilja ett billån med dessa förutsättningar?
Inkomst 270k
5 anmärkningar
Historiskt skuldsaldo i 24 mån (Nolla den precis)
Har för övrigt inga lån eller krediter.
Va tycker ni är det möjligt? Eller ska man nöja sig med en lite billigare bil?
Bor i Malmö, Så helst en bilhandlare i Skåne trakten.

Volvo är väldigt snälla , fick billån med ganska låg inkomst , har för mig att det är säljaren som tar beslut. Folk med skulder har till och med gått igenom

Bilhandlarna har samarbete med olika finansbolag och styr väldigt lite själv om kredit ska beviljas eller ej.
De enda som jag vet med säkerhet har beviljat på riktigt dåliga förutsättningar är Volvofinans, där jag vet att personer med pågående löneutmätning fått kredit. Om det krävts borgensmän eller medlåntagare vet jag inte.

Jag blev nekad hos Bilia (Volvofinans) med lån på 100k över min årsinkomst på 350k och 20+ förfrågningar 2017. Hade inga betalningsanmärkningar eller något. Bara överbelånad och många förfrågningar.

Dock fixade säljaren en deal via DNB Bank om jag hade en till borgenär på avtalet eller vad man säger. Så både jag och frugan står på leasing avtalet annars hade det varit kört för mig. Så jättesnälla är dom absolut inte.

Jag blev nekad hos Bilia (Volvofinans) med lån på 100k över min årsinkomst på 350k och 20+ förfrågningar 2017. Hade inga betalningsanmärkningar eller något. Bara överbelånad och många förfrågningar.

Dock fixade säljaren en deal via DNB Bank om jag hade en till borgenär på avtalet eller vad man säger. Så både jag och frugan står på leasing avtalet annars hade det varit kört för mig. Så jättesnälla är dom absolut inte.

En borgensman eller medgäldenär menar du nog. Borgensman är den som lånar ut pengar:)

Nej dom har väl olika kriterier. Jag vet dock om 3-4 som fått beviljat med skuldsaldo, den värsta nog med 4-500000 och pågående löneutmätning, inkomsten kring 300 kanske, ingen extremhög inkomst i alla fall. Om beviljandet innebär att man också pantsatt barnen, att man krävt högre kontantinsats eller så vet jag inte, men den som står på bilen i bilregistret hade förutsättningar enl ovan.

Sen varför en halv mille hos kfm skulle vara bättre än någon med 20ff och lite för mycket blanco kan jag inte ge något bra svar på.

Jag fick billån på Volvo med en låg inkomst på 164000, 5 förfrågningar och maxade kreditkort

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp