Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Bil vid löneutmätning – kollar Kronofogden hur bilen används?

Halloj, sitter på löneutmätning idag och har en snabb fråga.
Jag har 2 barn växelvis och behöver ha bil för att kunna ta mig till jobbet och hinna hämta barnen och lämna barnen på förskola (offentliga versionen till kronkalle)
Själva verket så kommer barnens mamma hämta och lämna och således kommer min bil bara stå på parkeringen så min fråga gäller.. Om jag rapporterar till kronkalle att min resa tur och retur till jobbet är ca 10 mil då jag jobbar i en annan stad
och får pengar för drivmedel för detta kollar kronkalle upp ifall om jag kör bilen till jobbet eller tar ex buss istället? vill ju inte åka dit på att dom håller koll på miltalen osv..

Dem kollar om det är befogat med bil eller ej.
Dina barn är inte en anledning till bil, däremot är arbete det. Så även om du har 10 mil ToR, så kanske du inte uppfyller kraven för bil (om man uppfyller SKV krav för reseavdrag är en bra fingervisning).

Dem kollar om det är befogat med bil eller ej.
Dina barn är inte en anledning till bil, däremot är arbete det. Så även om du har 10 mil ToR, så kanske du inte uppfyller kraven för bil (om man uppfyller SKV krav för reseavdrag är en bra fingervisning).
Ja men det var inte frågan, frågan var kollar dom ifall man kör bilen sen eller inte dvs kollar upp under åren man har löneutmätning hur många mil man kör per år

Ja men det var inte frågan, frågan var kollar dom ifall man kör bilen sen eller inte dvs kollar upp under åren man har löneutmätning hur många mil man kör per år
Nej, det är inte av intresse. Det enda som är av intresse är om du behöver bil eller ej.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp