Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Bil som säkerhet?

Finns det någon bank där man kan sätta sin som egna bil som säkerhet för ett blancolån?
Att sälja bilen är inte aktuellt.

Eller finns det någon privatperson som skulle gå med på ett P2P l*n på 100.000kr om jag sätter min bil som säkerhet som är värd lite mer än så?

Vet att en del pantbanker erbjuder lån med bil som säkert

Google is your friend. Du förstår ju säkert det med vid ev lån får du ju inte behålla bilen under tiden

Det finns en pantbank i Skövde och Trollhättan där dom tar bilen som säkerhet.

Hos oss kan du låna pengar med ditt fordon som säkerhet. Förutsättningarna är att fordonet behöver vara värt minst 150 000 SEK, inte är belånat samt att det är du som är ägare till det.

Lägsta lånebelopp för fordon är 50 000 SEK.

Lägsta debiterade uppställningskostnad är för två månader. D.v.s. även om du endast belånar ditt fordon en månad debiteras du uppställningskostnad för två månader.

Under belåningstiden är ditt fordon i vårt förvar. På registrerade fordon görs ett tillfälligt ägarbyte.

Exempel på fordon som vi tar emot är personbilar, motorcyklar, husvagnar, båtar, fyrhjulingar, traktorer, entreprenadmaskiner. Även kärror och tillbehör går att belåna. Egentligen är det värdet på varan samt att vi har möjlighet att kontrollera objektets funktionalitet som avgör om vi kan belåna det.

Vid belåning av fordon behöver du kontakta oss innan belåningstillfället för att vi ska ha möjlighet att stämma av vissa detaljer innan vi har möjlighet att genomföra belåningen.

Ett generellt riktmärke för hur mycket du kan låna på ditt fordon är ca 50 % av vårt uppskattade andrahandsvärde, det variera dock med hänsyn till lånebelopp samt hur lättsålt vi uppskattar att fordonet är.

Finns det någon bank där man kan sätta sin som egna bil som säkerhet för ett blancolån?
Att sälja bilen är inte aktuellt.

Eller finns det någon privatperson som skulle gå med på ett P2P l*n på 100.000kr om jag sätter min bil som säkerhet som är värd lite mer än så?

Det går inte att registrera in återtagandrrätten i efterhand

Du kan panta bilen och behålla den på pantbanken. Det sätts in en spårare i bilen då. Dock får man bara låna i 30 dagar

Jag såg att det går att panta den men samtidigt så står man kvar som ägare och får fortsätta köra den.
Jag fick ett sådant erbjudande via Lendo nyligen.
Lånetid 12 år och ränta 31,90% !!

Jag såg att det går att panta den men samtidigt så står man kvar som ägare och får fortsätta köra den.
Jag fick ett sådant erbjudande via Lendo nyligen.
Lånetid 12 år och ränta 31,90% !!
Räntan på pantlån är 3,97%

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp