Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Bidragsbrott, anmäld..

Hej !

blev anmäld för 2,5 år sedan för bidragsbrott från försäkringskassan för karensavdrag, totalt 4020kr ,1620kr sökte på en tillfälle och 800kr på 3 tillfälle.

polisen utredas lämnat till domstolen , får man något dagsböter eller har ni liknade erfarenhet.

tackförhand

Visste faktiskt inte att dom anmäler för bidragsbrott även vid så låga belopp.

Men för att svara på frågan, om du är ostraffad sedan tidigare så är väl dagsböter alternativt villkorlig dom eller samhällstjänst ganska rimligt förväntad påföljd.

Visste faktiskt inte att dom anmäler för bidragsbrott även vid så låga belopp.

Men för att svara på frågan, om du ostraffad sedan tidigare så är väl dagsböter alternativt villkorlig dom eller samhällstjänst ganska rimligt förväntad påföljd.får
Har ingeting tidigare och hur mycelet dagsböter tror man får på sånt ?
vad är samhällstjänst?

Villkorlig dom och dagsböter skulle jag säga. Jag gissar på 80-100 dagsböter. Dagsboten beroende på din inkomst, så mellan 4000 och typ 100000 i böter.

Anledningen att man åtalas är för att man tycker du begått ett brott.

Hej !

blev anmäld för 2,5 år sedan för bidragsbrott från försäkringskassan för karensavdrag, totalt 4020kr ,1620kr sökte på en tillfälle och 800kr på 3 tillfälle.

polisen utredas lämnat till domstolen , får man något dagsböter eller har ni liknade erfarenhet.

tackförhand
Men herreguuud....domstol för bidragsbrott på 4020. Detta medans polisen i Malmö avskriver ett ärende med en springnota på över 80.000 kr.

Villkorlig dom och dagsböter skulle jag säga. Jag gissar på 80-100 dagsböter. Dagsboten beroende på din inkomst, så mellan 4000 och typ 100000 i böter.

80-100 låter mycket för bidragsbrott på 4K och ostraffad sedan tidigare. Max är ju 150.

Men herreguuud....domstol för bidragsbrott på 4020. Detta medans polisen i Malmö avskriver ett ärende med en springnota på över 80.000 kr.
Ja det har väl inte bedömts vara aktuellt med strafföreläggande.

En som fick 40 dags böter för 50 000kr bidragsbrott, hur kan vara så högt för 4020kr 80-100 dags böter är för mycket !

Som minst är det 30 dagsböter men jag gissar på spannet 40-60.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp