Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Beviljad hos Collector - Äntligen vänder det.

Tänkte dela med mig av min erfarenhet med Collector (hittade ingen relativt ny tråd om det).

Fick ett lån beviljat på 500 000:- idag med inlösen krav på 385 000:-.
Dem ringde mig (ansökte inte via Lendo eller andra jämförelsesidor).

Mitt utgångsläge:
Totala skulder: 659 000:-
0 FF
2.7 i kreditbetyg
Inget hos kronofogden eller betalningsanmärkningar.

Deklarerad inkomst 2023 - 330 681:-
Hyra 4200 (min del av hyran då jag är sambo)
2 barn .
Inkomst nu varje månad år 35 020:- innan skatt.

I första steget blev jag nekad men sen körde dem en Kreditz och då såg allt grönt ut.

Räntan landade på 8.5% med 18 års återbetalningstid.
4552:- i månadskostnad.
Så från en månads kostnad på 10 500:- ner till 6578:-. (Med alla lån).
Det är en sten som har släppt från magen.

Jag vet att 18 år är lång tid, men jag kommer få ett arv om några månader på lite mer än 500 000 och kommer då kunna betala av hela lånet. (Detta var för att få ner månadskostnaderna tills dem pengarna kommer).

Detta kanske hjälper att ge en fingervisning till någon annan som sitter i samma båt

Måste säga att jag är impad av Collectors service och hur trevliga dem är.

Tänkte dela med mig av min erfarenhet med Collector (hittade ingen relativt ny tråd om det).

Fick ett lån beviljat på 500 000:- idag med inlösen krav på 385 000:-.
Dem ringde mig (ansökte inte via Lendo eller andra jämförelsesidor).

Mitt utgångsläge:
Totala skulder: 659 000:-
0 FF
2.7 i kreditbetyg
Inget hos kronofogden eller betalningsanmärkningar.

Deklarerad inkomst 2023 - 330 681:-
Hyra 4200 (min del av hyran då jag är sambo)
2 barn .
Inkomst nu varje månad år 35 020:- innan skatt.

I första steget blev jag nekad men sen körde dem en Kreditz och då såg allt grönt ut.

Räntan landade på 8.5% med 18 års återbetalningstid.
4552:- i månadskostnad.
Så från en månads kostnad på 10 500:- ner till 6578:-. (Med alla lån).
Det är en sten som har släppt från magen.

Jag vet att 18 år är lång tid, men jag kommer få ett arv om några månader på lite mer än 500 000 och kommer då kunna betala av hela lånet. (Detta var för att få ner månadskostnaderna tills dem pengarna kommer).

Detta kanske hjälper att ge en fingervisning till någon annan som sitter i samma båt

Måste säga att jag är impad av Collectors service och hur trevliga dem är.
Grattis! Imponerande att du fick beviljat så stor summa till den räntan. Jag stod för någon månad sedan inför att söka direkt via Collector eller gå via Lendo. Blev det sistnämnda och beviljades ett lån med sämre ränta. Hade samma kreditbetyg, dock 1 ff. Högre belånad men även högre inkomst.

Snyggt att få ner månadskostnaden med närmare 40%!
och även skönt att kunna betala av allt inom kort, annars ligger ju total betalning på ca 1.4milj om jag räknat rätt.
Se nu till att använd dom 4000kr extra du ”sparar” varje månad att snabbt betala av de andra lånen du har som inte täcks av dessa 500.000kr så blir du skuldfri snabbare

Härligt att du kommer kunna betala av det där lånet, för med de villkoren kommer man att pröjsa närmare miljonen till Collector.

Grattis! Imponerande att du fick beviljat så stor summa till den räntan. Jag stod för någon månad sedan inför att söka direkt via Collector eller gå via Lendo. Blev det sistnämnda och beviljades ett lån med sämre ränta. Hade samma kreditbetyg, dock 1 ff. Högre belånad men även högre inkomst.
Jag är fortfarande överraskad över räntan jag fick men är verkligen så tacksam över detta. Vad fick du för ränta?

Snyggt att få ner månadskostnaden med närmare 40%!
och även skönt att kunna betala av allt inom kort, annars ligger ju total betalning på ca 1.4milj om jag räknat rätt.
Se nu till att använd dom 4000kr extra du ”sparar” varje månad att snabbt betala av de andra lånen du har som inte täcks av dessa 500.000kr så blir du skuldfri snabbare
Men verkligen, det är en så tung sten som har lättat.
Precis så blir det över 1 Mille om jag skulle pynta i 18 år.
De där 4000:- kommer att sparas.
Målet är att betala av ett lån på Avida finans som ligger på runt 26 000. Satsar på att det är klart innan sommaren. Då är det bara Ica Banken kvar med en månads kostnad på 1600 som jag hoppas att jag kan betala ner fort. Sen kommer jag ALDRIG röra ett lån igen.
Detta arvet har verkligen gett mig alla chanser i världen att komma på fötter och faktiskt kunna bli skuldfri.

Härligt att du kommer kunna betala av det där lånet, för med de villkoren kommer man att pröjsa närmare miljonen till Collector.
Ja det blir ju över millen om jag följer planer.
Men är så glad att framtiden ser så ljus ut.
Det har varit mörka månader med mörka tankar om man säger så. Så detta känns fantastiskt även om jag sörjer personen djupt som jag ärver av :(

Jag är fortfarande överraskad över räntan jag fick men är verkligen så tacksam över detta. Vad fick du för ränta?
Med effektiv ränta hamnade jag på 11%. Kul att bankerna känner sig nödgade att trycka ner räntorna för att få in kunder nu när vi har räntetoppen bakom oss (för denna gång).

Jag får det till under miljonen men spelar ju mindre roll om det ändå ska lösas i förtid.

Detta gav mig hopp! Grattis!
Sökte lendo 180 k i fredags,inga erbjudanden alls ringde collector de sa att "förlorat körkort " ( jag hade själv spärrat efter förlust) satte stopp, nu inväntar jag spärret ska hävas... dock fick jag två ff betyget steg från 1,6till 3,4 (fortfarande bra)
en ff går ut i december då har jag tre ff kvar ska prova collector:(
är ensamstående med barn..
när ska man prova igen?

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp