Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Betting - Spel på samma bolag, kräva tillbaka pengar
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Frustrerad" data-source="post: 484382" data-attributes="member: 6400"><p>Jag förstår absolut hur du tänker, och det är en rimlig fråga. Det här är självklart tidskrävande och tar mycket energi.</p><p>För mig handlar det dock inte bara om pengar, utan också om principen. Det är först nu jag har orken att ta tag i det här. Tidigare år hade jag aldrig klarat det, särskilt inte när det var som värst.</p><p>Jag gör det av flera anledningar. Dels tycker jag att mycket av det spelbolagen gör är fel. Tidigare har jag tänkt att jag bara har mig själv att skylla, men idag ser jag det mer nyanserat – jag tar ansvar för min del, vilket också framgår i mina krav hos ARN, men inte hela ansvaret.</p><p>Jag har till exempel över 25 livstidsavstängningar, men har ändå kunnat fortsätta spela hos samma aktörer genom att de byter bolag eller licens. Det tycker jag är ett väldigt problematiskt beteende – att man i praktiken kan kringgå avstängningar genom bolagsstruktur.</p><p>Utöver det är de extremt svåra att ha att göra med. Att få svar, få ut SAR (registerutdrag) eller ens föra en normal dialog är ofta väldigt svårt.</p><p>En annan drivkraft är att försöka rädda det som går av min framtid – att kunna betala av skulder, men också att ta reda på hur det faktiskt fungerar i praktiken. För det finns väldigt lite konkret information om man som spelare faktiskt har en chans eller inte.</p><p>Det som också sporrar mig är spelbolagens attityd. De bryr sig ofta inte, svarar sällan och verkar inte bli påverkade av att man nämner ARN, IMY, Spelinspektionen, tingsrätt eller andra instanser. De är vana vid att folk ger upp – och det märks.</p><p>Just därför känner jag att jag vill ta reda på hur långt det faktiskt går att driva. ARN har ju inte avvisat mina ärenden, vilket ändå tyder på att det finns något att pröva. Vi har dessutom sett exempel där personer vunnit stora mål, vilket visar att det inte är helt kört – då borde det också finnas en möjlighet i mindre ärenden, åtminstone i vissa fall.</p><p>Jag är också inställd på att spelbolagen kan komma att strunta i ARN:s beslut. Därför är jag beredd att gå vidare till förenklat tvistemål i de fall där jag anser att det är värt det.</p><p>Samtidigt försöker jag ha balans i det här. Jag lägger inte all min energi på det varje dag, utan driver det vid sidan av. ARN får göra sitt, och under tiden lever jag mitt liv.</p><p>Får jag tillbaka pengar är det ett stort plus. Får jag inte det, då har jag i alla fall testat hela vägen och vet var gränsen går. Det känns viktigare för mig än att bara släppa det och undra i efterhand. Och om inget annat så tror jag att det finns ett värde i att faktiskt driva sådana här fall – så att det blir tydligare för andra vad som gäller i praktiken.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Frustrerad, post: 484382, member: 6400"] Jag förstår absolut hur du tänker, och det är en rimlig fråga. Det här är självklart tidskrävande och tar mycket energi. För mig handlar det dock inte bara om pengar, utan också om principen. Det är först nu jag har orken att ta tag i det här. Tidigare år hade jag aldrig klarat det, särskilt inte när det var som värst. Jag gör det av flera anledningar. Dels tycker jag att mycket av det spelbolagen gör är fel. Tidigare har jag tänkt att jag bara har mig själv att skylla, men idag ser jag det mer nyanserat – jag tar ansvar för min del, vilket också framgår i mina krav hos ARN, men inte hela ansvaret. Jag har till exempel över 25 livstidsavstängningar, men har ändå kunnat fortsätta spela hos samma aktörer genom att de byter bolag eller licens. Det tycker jag är ett väldigt problematiskt beteende – att man i praktiken kan kringgå avstängningar genom bolagsstruktur. Utöver det är de extremt svåra att ha att göra med. Att få svar, få ut SAR (registerutdrag) eller ens föra en normal dialog är ofta väldigt svårt. En annan drivkraft är att försöka rädda det som går av min framtid – att kunna betala av skulder, men också att ta reda på hur det faktiskt fungerar i praktiken. För det finns väldigt lite konkret information om man som spelare faktiskt har en chans eller inte. Det som också sporrar mig är spelbolagens attityd. De bryr sig ofta inte, svarar sällan och verkar inte bli påverkade av att man nämner ARN, IMY, Spelinspektionen, tingsrätt eller andra instanser. De är vana vid att folk ger upp – och det märks. Just därför känner jag att jag vill ta reda på hur långt det faktiskt går att driva. ARN har ju inte avvisat mina ärenden, vilket ändå tyder på att det finns något att pröva. Vi har dessutom sett exempel där personer vunnit stora mål, vilket visar att det inte är helt kört – då borde det också finnas en möjlighet i mindre ärenden, åtminstone i vissa fall. Jag är också inställd på att spelbolagen kan komma att strunta i ARN:s beslut. Därför är jag beredd att gå vidare till förenklat tvistemål i de fall där jag anser att det är värt det. Samtidigt försöker jag ha balans i det här. Jag lägger inte all min energi på det varje dag, utan driver det vid sidan av. ARN får göra sitt, och under tiden lever jag mitt liv. Får jag tillbaka pengar är det ett stort plus. Får jag inte det, då har jag i alla fall testat hela vägen och vet var gränsen går. Det känns viktigare för mig än att bara släppa det och undra i efterhand. Och om inget annat så tror jag att det finns ett värde i att faktiskt driva sådana här fall – så att det blir tydligare för andra vad som gäller i praktiken. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Betting - Spel på samma bolag, kräva tillbaka pengar
Topp