Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Betting - Spel på samma bolag, kräva tillbaka pengar
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Rattvistspel" data-source="post: 482575" data-attributes="member: 11395"><p>Jag har fått en återbetalning av Svenska Spel efter många om och men.</p><p>Kan tyvärr inte gå in på detaljer pga. sekretessavtal.</p><p>Minns även att det var Jacob W. jag hade kontakt med antar att hans fokus är kundklagomål i form av juridiska ärenden.</p><p></p><p>Har inte läst igenom allt reserverar mig för fel men kan tycka du förlorar din slagkraft genom att hoppa så mycket mellan olika saker och perspektiv på ett och samma problem.</p><p>Sådana långa mejl "Whatiswrongwiththeworld" är sällan till nytta. Och inslag av humor tolkas oftast som rätt oseriöst exempelvis där du skrev "som också tagit ledigt av sin titel idag" det sänker din trovärdighet något enormt.</p><p></p><p>De gör oftast ett avvägande mellan varandra på ett bolag, de värderar trovärdighet och risk högt, vad är chansen att du exempelvis drar ett ärende vidare vilket förmodligen har bedömts väldigt lågt, flesta är ovilliga att betala kostnaderna det kan tillföra, vilket kan bli enorma för en privatperson. Svenska spel har kassa så det räcker. </p><p></p><p>Sedan finns risken de tar hänsyn till dvs hur man än vänder och vrider på det har de på Svenska Spel bra mycket bättre koll på juridiken än du själv har, de har jobbat med det i flera år från olika vinklar, de har förmodligen bedömt risken som låg genom att avfärda ditt ärende.</p><p></p><p>Detta är en klassisk juridisk konflikt mellan en individ som tolkar lagens bokstav och ett storföretag som lutar sig mot sina användarvillkor och sin tolkning av god sed.</p><p></p><p>I en strikt tolkning har du definitivt rätt i din tolkning av spellagen i sig.</p><p>Problemet som jag sett i många tidigare ärenden är att omsorgsplikten är en ramlag. Lagen är medvetet luddig om Svenska spel anser att de inte kan uppfylla sin omsorgsplikt utan att se en inkomstdeklaration, har de rätt att sätta den ribban.</p><p>Jacob poängterar att Johan har godkänt kundvillkoren vilket innebär att du gått med på att Svenska spel får begränsa dina insättningar baserat på deras interna riskbedömningar.</p><p>Juridiskt sett får ett bolag nästan alltid vara strängare än lagen kräver för att skydda kunden men de får aldrig vara enklare dvs slappare. Att de kräver inkomstbevis ses av tillsynsmyndigheter som gott, även om det inte står ordrätt i lagtexten att det måste vara just 10 000 kr.</p><p></p><p>Kortfattat skulle Svenska spel med största sannolikhet vinna i en eventuell vidare tvist, och du skulle sätta på dig massa onödiga kostnader, skulder.</p><p>Detta är vad jag menar med riskbedömningen Svenska spel gör, i mitt fall där jag fick återbetalning fanns 2 saker:</p><p>a. en stor risk för att jag skulle ta ärendet vidare.</p><p>b. en stor risk att jag får rätt i mitt ärende.</p><p></p><p>I ditt fall saknas både a och b. Och det vet Svenska spel om.</p><p></p><p>Det bästa är nog att låta bli att djupa sig för mycket i sådana här ärenden vilket en var inne på tidigare i tråden det leder till fortsatt spelmissbruk och fortsatt fokus på spel. Ser inte större nyttan i denna tråd då det börjar likna inslag av en konversation man kan ha över pm här, känns som denna tråd kan uppmuntra andra till spel men det är inte min sak att avgöra.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Rattvistspel, post: 482575, member: 11395"] Jag har fått en återbetalning av Svenska Spel efter många om och men. Kan tyvärr inte gå in på detaljer pga. sekretessavtal. Minns även att det var Jacob W. jag hade kontakt med antar att hans fokus är kundklagomål i form av juridiska ärenden. Har inte läst igenom allt reserverar mig för fel men kan tycka du förlorar din slagkraft genom att hoppa så mycket mellan olika saker och perspektiv på ett och samma problem. Sådana långa mejl "Whatiswrongwiththeworld" är sällan till nytta. Och inslag av humor tolkas oftast som rätt oseriöst exempelvis där du skrev "som också tagit ledigt av sin titel idag" det sänker din trovärdighet något enormt. De gör oftast ett avvägande mellan varandra på ett bolag, de värderar trovärdighet och risk högt, vad är chansen att du exempelvis drar ett ärende vidare vilket förmodligen har bedömts väldigt lågt, flesta är ovilliga att betala kostnaderna det kan tillföra, vilket kan bli enorma för en privatperson. Svenska spel har kassa så det räcker. Sedan finns risken de tar hänsyn till dvs hur man än vänder och vrider på det har de på Svenska Spel bra mycket bättre koll på juridiken än du själv har, de har jobbat med det i flera år från olika vinklar, de har förmodligen bedömt risken som låg genom att avfärda ditt ärende. Detta är en klassisk juridisk konflikt mellan en individ som tolkar lagens bokstav och ett storföretag som lutar sig mot sina användarvillkor och sin tolkning av god sed. I en strikt tolkning har du definitivt rätt i din tolkning av spellagen i sig. Problemet som jag sett i många tidigare ärenden är att omsorgsplikten är en ramlag. Lagen är medvetet luddig om Svenska spel anser att de inte kan uppfylla sin omsorgsplikt utan att se en inkomstdeklaration, har de rätt att sätta den ribban. Jacob poängterar att Johan har godkänt kundvillkoren vilket innebär att du gått med på att Svenska spel får begränsa dina insättningar baserat på deras interna riskbedömningar. Juridiskt sett får ett bolag nästan alltid vara strängare än lagen kräver för att skydda kunden men de får aldrig vara enklare dvs slappare. Att de kräver inkomstbevis ses av tillsynsmyndigheter som gott, även om det inte står ordrätt i lagtexten att det måste vara just 10 000 kr. Kortfattat skulle Svenska spel med största sannolikhet vinna i en eventuell vidare tvist, och du skulle sätta på dig massa onödiga kostnader, skulder. Detta är vad jag menar med riskbedömningen Svenska spel gör, i mitt fall där jag fick återbetalning fanns 2 saker: a. en stor risk för att jag skulle ta ärendet vidare. b. en stor risk att jag får rätt i mitt ärende. I ditt fall saknas både a och b. Och det vet Svenska spel om. Det bästa är nog att låta bli att djupa sig för mycket i sådana här ärenden vilket en var inne på tidigare i tråden det leder till fortsatt spelmissbruk och fortsatt fokus på spel. Ser inte större nyttan i denna tråd då det börjar likna inslag av en konversation man kan ha över pm här, känns som denna tråd kan uppmuntra andra till spel men det är inte min sak att avgöra. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Betting - Spel på samma bolag, kräva tillbaka pengar
Topp