Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Betting - Spel på samma bolag, kräva tillbaka pengar
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="WhatIsWrongWithThe World" data-source="post: 482544" data-attributes="member: 14211"><p>Hej Jacob!</p><p></p><p>Jag ser att du har svarat på det som dina kollegor redan svarat på. Jag fick dessvärre ingen ny information samt undveks mina frågor som jag tog upp i det här mejlet.</p><p></p><p>Jag har förklarat att konkurrensfördelen ni tillskansar er genom att min rättighet begränsas är inte okej. Uttaget som sådant hindras så klart inte men min insättning därefter gör det. Mitt uttag för att tillfälligt använda dessa medel hos era konkurrenter för att sen åter göra en insättning hos er begränsar spelare generellt. Liknelsen blir nästan så absurd att det kunde vara att spela för max 11 000 kronor i månaden. Tänk dig att sätta dig med 2 000 kronor och spela 500 kr handen i Black Jack. Efter 22 händer så får jag inte spela mer den månaden. Du hör själv ...</p><p></p><p>Jag upprepar mina frågor även om det är rätt tröttsamt för mig.</p><p></p><p>Dels undrade jag ifall ni vill lösa detta tillsammans med mig, för ni har ju i era remiss-svar till regeringen under "coronaperioden" hänvisat till samma slutsats som mig, på det stora hela.</p><p></p><p>Som jag skrev verkar vi inte komma överens och då ställde jag en fråga, ifall detta skulle ses som en tvist eller inte. Det är lite otydligt. Jag funderar även om det är till en förvaltningsdomstol jag ska vända mig för att få ett beslut om vad som gäller här. Trots att ni är min motpart i den här sakfrågan får ni gärna bistå med just den hjälpen för det är inte riktigt något jag hittills fått något klart svar på. Spelinspektionen har pratat om allt från "ARN", till "Konsumentverket" och vidare till andra ställen. Det är möjligt att det står i det senaste mejl jag fått från Spelinspektionen, då jag ej läst igenom det ännu.</p><p></p><p>Jag får inte helt ihop alla pusselbitar då vi visserligen har en fri avtalsrätt, men där finns även undantag från den och det är möjligt att ni som statligt företag ingår där. Med ett monopolliknande poolspel som stryktipset är, så blir en godtycklig inkomstgräns som ni beslutar över mitt huvud en begränsning i den fria konkurrensen. Jag blir indirekt tvingad att binda upp pengar hos er istället för att mellan veckorna det är jackpott spela hos era konkurrenter. Eftersom insättningarna helt ologiskt inte justeras med uttag. Så det är dels spellagen, men även konkurrensfördelen som ni försöker utnyttja. Jag har sagt att jag kommer driva detta så långt det går, om så ända upp i högsta EU-instans. Ni verkar dock ha lagt dövörat till, för på något annat sätt kan jag ej tolka det svar jag fick i dag.</p><p></p><p>Jag upprepar även att enligt spellagen är tydligt att det enda ni ska göra enligt omsorgsplikten är att kontakta de kunder som sätter en högre gräns än 10 000 kronor i månaden. Detta har ni ej gjort. Det finner jag märkligt för ni kan inte tolka varenda paragraf i spellagen som "fan läser Bibeln" tänker jag ... Ni ska inte använda er av restriktioner om det inte är ett överdrivet spelande som kan innebära risk för hälsa eller det sociala etc. När jag påpekat detta vore det bra ifall du kan dels svara på det, och vidare hänvisa till exakt paragraf och mening som styrker det. Jag har nämligen redan gjort det från mitt håll.</p><p></p><p>Som ett exempel kommer jag nedan även nämna en del praktiska saker. Det är dels för att vara irriterande, för vänligen läs mina mejl, och svara på det faktiska innehållet, tack. Men jag nämner det nedan även i en, kanske naiv förhoppning, att ni faktiskt både vill och kan förstå problematiken. Åter ber jag vänligen om att inte svara med era standardsvar, som jag är helt ointresserad av. Senast fick jag dock ett personligt svar och det tackade jag för. Det ledde oss dock inte så mycket framåt, men en bit, och tänk om vi hade kunnat ta ett steg till där istället för: Nu verkar vi hamnat på ruta ett igen och det känns beklagligt.</p><p></p><p>Ifall jag har en spelkassa som jag enbart använder för spel och vi säger att den är på 10 000 kronor. När de är slut så är spelandet slut, men målet är att få den att växa genom en positiv "ROI". Ifall jag har en gräns på fem procent som insats utav min "bankrulle" blir det per spel 500 kronor. I extrema fall när oddsen (enligt min värdering) är så felaktiga, så kan jag vid en hög sannolikhet att de "träffar", även ha tio procent som insats. Det är den förste i månaden och jag har hittat åtta singelspel hos er, varpå jag sätter in 4 000 kronor. Efter att de åtta matcherna är slut så säger vi att jag åtminstone slog er som bolag på kort sikt, men inte tillräckligt för att få ett netto som är plus. Jag tar då ut dessa 4 000 kronorna igen, för nu har jag hittat 30 spel över fyra dagar där jag kommer använda mig utav Nordicbet, Betfair samt Unibet då de erbjuder odds inom de här evenemangen vilket ni inte gör. Tio av dessa spel ser jag perfekt värde i, och då det är min specialkunskap, låt säga dart, blir det extraordinära maxinsatsen. Övriga kör jag åter maxinsats på 500 kronor. Jag har nu hela bankrullen i spel. Det blir ett plus vad gäller netto nu och jag tar ut allt och har nu låt säga 10 500 kronor i min bankrulle. Det är dag sex i månaden och lördag dessutom. Jag har hittat 14 stycken singelspel med 500 kronor styck, samt kommer jag lägga in 3 000 kronor i ett andelsbolag för att "slåss" om de tio miljonerna på stryktipset som erbjuds vid att vara ensam.</p><p></p><p>Singelspelen går lite sämre och jag tappar 1 000 kronor netto, medan stryktipsets alla tolvor samt elvor räddar tillbaka de 3 000 kronorna. Jag tar ut dessa 9 000 kronor från er för att under söndagens skidskytte sätta in 9 500 kronor hos Betsafe för att spela med maxinsats på 19 stycken olika H2H på de avslutande masstarterna. Jag lyckas få ett netto som är 500 kronor plus och plockar ut detta under kvällen. Det har nu gått en vecka och min spelkassa är 10 000 kronor. Veckan har varit intensiv och jag beslutar mig för att andas, ta det lugnt hela vecka två. Då ser jag att det är jackpott på stryktipset och 18 miljoner kronor i 13-rättspotten. Perfekt, för det där bolaget spelar och jag vill vara med. Kan jag det för 2 500 kronor den lördagen?</p><p></p><p>Nej, för ni hade tvingat mig att ha kvar den summan, plus eventuellt andra summor ifall ni skulle erbjuda bäst odds under en tävling som jag vill vara med och satsa på. Här hoppas jag att ni ser problematiken som jag redan tagit upp. Detta är en faktisk omsorg, vare sig med eller utan plikt. Mina spelpengar har legat vilande på ett vanligt sparkonto i tolv dagar. Jag är rätt övertygad om att ni kommer få en näsbränna av en dömande instans, samt ett tvång att låta kunden välja sin egen spelgräns som det står i spellagen, detta oavsett vilken väg jag kommer gå. Ni är nämligen ett riskmoment för de spelare som inte vill ha pengar på ett spelkonto hos ett licensierat spelbolag, för det finns de som enklare spelar på spel de ej tänk göra då. Sen finns det jag som blir drabbad enligt exemplet, och långt fler olika former av ert icke drägliga beteende ...</p><p></p><p>Med vänliga hälsningar</p><p>Johan Salomonsson, jurist</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="WhatIsWrongWithThe World, post: 482544, member: 14211"] Hej Jacob! Jag ser att du har svarat på det som dina kollegor redan svarat på. Jag fick dessvärre ingen ny information samt undveks mina frågor som jag tog upp i det här mejlet. Jag har förklarat att konkurrensfördelen ni tillskansar er genom att min rättighet begränsas är inte okej. Uttaget som sådant hindras så klart inte men min insättning därefter gör det. Mitt uttag för att tillfälligt använda dessa medel hos era konkurrenter för att sen åter göra en insättning hos er begränsar spelare generellt. Liknelsen blir nästan så absurd att det kunde vara att spela för max 11 000 kronor i månaden. Tänk dig att sätta dig med 2 000 kronor och spela 500 kr handen i Black Jack. Efter 22 händer så får jag inte spela mer den månaden. Du hör själv ... Jag upprepar mina frågor även om det är rätt tröttsamt för mig. Dels undrade jag ifall ni vill lösa detta tillsammans med mig, för ni har ju i era remiss-svar till regeringen under "coronaperioden" hänvisat till samma slutsats som mig, på det stora hela. Som jag skrev verkar vi inte komma överens och då ställde jag en fråga, ifall detta skulle ses som en tvist eller inte. Det är lite otydligt. Jag funderar även om det är till en förvaltningsdomstol jag ska vända mig för att få ett beslut om vad som gäller här. Trots att ni är min motpart i den här sakfrågan får ni gärna bistå med just den hjälpen för det är inte riktigt något jag hittills fått något klart svar på. Spelinspektionen har pratat om allt från "ARN", till "Konsumentverket" och vidare till andra ställen. Det är möjligt att det står i det senaste mejl jag fått från Spelinspektionen, då jag ej läst igenom det ännu. Jag får inte helt ihop alla pusselbitar då vi visserligen har en fri avtalsrätt, men där finns även undantag från den och det är möjligt att ni som statligt företag ingår där. Med ett monopolliknande poolspel som stryktipset är, så blir en godtycklig inkomstgräns som ni beslutar över mitt huvud en begränsning i den fria konkurrensen. Jag blir indirekt tvingad att binda upp pengar hos er istället för att mellan veckorna det är jackpott spela hos era konkurrenter. Eftersom insättningarna helt ologiskt inte justeras med uttag. Så det är dels spellagen, men även konkurrensfördelen som ni försöker utnyttja. Jag har sagt att jag kommer driva detta så långt det går, om så ända upp i högsta EU-instans. Ni verkar dock ha lagt dövörat till, för på något annat sätt kan jag ej tolka det svar jag fick i dag. Jag upprepar även att enligt spellagen är tydligt att det enda ni ska göra enligt omsorgsplikten är att kontakta de kunder som sätter en högre gräns än 10 000 kronor i månaden. Detta har ni ej gjort. Det finner jag märkligt för ni kan inte tolka varenda paragraf i spellagen som "fan läser Bibeln" tänker jag ... Ni ska inte använda er av restriktioner om det inte är ett överdrivet spelande som kan innebära risk för hälsa eller det sociala etc. När jag påpekat detta vore det bra ifall du kan dels svara på det, och vidare hänvisa till exakt paragraf och mening som styrker det. Jag har nämligen redan gjort det från mitt håll. Som ett exempel kommer jag nedan även nämna en del praktiska saker. Det är dels för att vara irriterande, för vänligen läs mina mejl, och svara på det faktiska innehållet, tack. Men jag nämner det nedan även i en, kanske naiv förhoppning, att ni faktiskt både vill och kan förstå problematiken. Åter ber jag vänligen om att inte svara med era standardsvar, som jag är helt ointresserad av. Senast fick jag dock ett personligt svar och det tackade jag för. Det ledde oss dock inte så mycket framåt, men en bit, och tänk om vi hade kunnat ta ett steg till där istället för: Nu verkar vi hamnat på ruta ett igen och det känns beklagligt. Ifall jag har en spelkassa som jag enbart använder för spel och vi säger att den är på 10 000 kronor. När de är slut så är spelandet slut, men målet är att få den att växa genom en positiv "ROI". Ifall jag har en gräns på fem procent som insats utav min "bankrulle" blir det per spel 500 kronor. I extrema fall när oddsen (enligt min värdering) är så felaktiga, så kan jag vid en hög sannolikhet att de "träffar", även ha tio procent som insats. Det är den förste i månaden och jag har hittat åtta singelspel hos er, varpå jag sätter in 4 000 kronor. Efter att de åtta matcherna är slut så säger vi att jag åtminstone slog er som bolag på kort sikt, men inte tillräckligt för att få ett netto som är plus. Jag tar då ut dessa 4 000 kronorna igen, för nu har jag hittat 30 spel över fyra dagar där jag kommer använda mig utav Nordicbet, Betfair samt Unibet då de erbjuder odds inom de här evenemangen vilket ni inte gör. Tio av dessa spel ser jag perfekt värde i, och då det är min specialkunskap, låt säga dart, blir det extraordinära maxinsatsen. Övriga kör jag åter maxinsats på 500 kronor. Jag har nu hela bankrullen i spel. Det blir ett plus vad gäller netto nu och jag tar ut allt och har nu låt säga 10 500 kronor i min bankrulle. Det är dag sex i månaden och lördag dessutom. Jag har hittat 14 stycken singelspel med 500 kronor styck, samt kommer jag lägga in 3 000 kronor i ett andelsbolag för att "slåss" om de tio miljonerna på stryktipset som erbjuds vid att vara ensam. Singelspelen går lite sämre och jag tappar 1 000 kronor netto, medan stryktipsets alla tolvor samt elvor räddar tillbaka de 3 000 kronorna. Jag tar ut dessa 9 000 kronor från er för att under söndagens skidskytte sätta in 9 500 kronor hos Betsafe för att spela med maxinsats på 19 stycken olika H2H på de avslutande masstarterna. Jag lyckas få ett netto som är 500 kronor plus och plockar ut detta under kvällen. Det har nu gått en vecka och min spelkassa är 10 000 kronor. Veckan har varit intensiv och jag beslutar mig för att andas, ta det lugnt hela vecka två. Då ser jag att det är jackpott på stryktipset och 18 miljoner kronor i 13-rättspotten. Perfekt, för det där bolaget spelar och jag vill vara med. Kan jag det för 2 500 kronor den lördagen? Nej, för ni hade tvingat mig att ha kvar den summan, plus eventuellt andra summor ifall ni skulle erbjuda bäst odds under en tävling som jag vill vara med och satsa på. Här hoppas jag att ni ser problematiken som jag redan tagit upp. Detta är en faktisk omsorg, vare sig med eller utan plikt. Mina spelpengar har legat vilande på ett vanligt sparkonto i tolv dagar. Jag är rätt övertygad om att ni kommer få en näsbränna av en dömande instans, samt ett tvång att låta kunden välja sin egen spelgräns som det står i spellagen, detta oavsett vilken väg jag kommer gå. Ni är nämligen ett riskmoment för de spelare som inte vill ha pengar på ett spelkonto hos ett licensierat spelbolag, för det finns de som enklare spelar på spel de ej tänk göra då. Sen finns det jag som blir drabbad enligt exemplet, och långt fler olika former av ert icke drägliga beteende ... Med vänliga hälsningar Johan Salomonsson, jurist [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Betting - Spel på samma bolag, kräva tillbaka pengar
Topp