Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Betting - Spel på samma bolag, kräva tillbaka pengar
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Frustrerad" data-source="post: 481275" data-attributes="member: 6400"><p>Man får inte ge upp. Visst, det är inte kul att det tar tid, men det är just därför spelbolagen ofta vinner – folk ger upp längs vägen.</p><p>Jag kommer inte att ge upp. Jag är beredd att driva det här i två år om det krävs: först upp till ett år hos ARN och sedan ytterligare tid via förenklat tvistemål i tingsrätten. Jag undersöker också möjligheten att kunna driva vissa fall ännu högre om det skulle behövas, så att jag är förberedd.</p><p>Det finns särskilt ett fall som jag absolut inte tänker ge upp. Där tycker jag att överträdelsen är väldigt tydlig och dessutom handlar det om ett större belopp. Samtidigt har jag flera ärenden med ganska höga belopp.</p><p>När jag läser den långa återbetalningstråden (som tyvärr är stängd nu) ser jag att många till slut ger upp. Jag är faktiskt övertygad om att flera av dem hade kunnat få pengar tillbaka om de bara hade fortsatt driva sina ärenden. Men många ger upp när spelbolagen säger nej, när folk i tråden säger nej, eller när ARN säger nej.</p><p>Jag vägrar också tro att allt bara handlar om storleken på beloppen. Jag tror mycket mer på att det handlar om <strong>hur spelmönstret ser ut hos varje enskilt spelbolag</strong>. Jag har analyserat mitt spelmönster hos varje bolag, och i omsorgspliktsfallen tycker jag att det borde väga tungt. Annars kan man nästan fråga sig vad lagen egentligen är till för.</p><p>Jag tror också att mycket handlar om <strong>hur man presenterar sina bevis</strong>. Jag var från början ganska positiv och tänkte att spelbolagen kanske skulle göra rätt när de såg underlaget. Men min erfarenhet hittills är att de flesta helt enkelt säger nej.</p><p>Numera utgår jag nästan från att svaret blir nej. Samtidigt kräver både ARN och tingsrätten att man först har försökt lösa saken med bolaget och fått ett avslag. Därför skickar jag alltid ett bra underlag redan till spelbolaget, men när jag sedan går vidare till nästa instans lägger jag fram betydligt mer bevisning och en mer genomarbetad argumentation.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Frustrerad, post: 481275, member: 6400"] Man får inte ge upp. Visst, det är inte kul att det tar tid, men det är just därför spelbolagen ofta vinner – folk ger upp längs vägen. Jag kommer inte att ge upp. Jag är beredd att driva det här i två år om det krävs: först upp till ett år hos ARN och sedan ytterligare tid via förenklat tvistemål i tingsrätten. Jag undersöker också möjligheten att kunna driva vissa fall ännu högre om det skulle behövas, så att jag är förberedd. Det finns särskilt ett fall som jag absolut inte tänker ge upp. Där tycker jag att överträdelsen är väldigt tydlig och dessutom handlar det om ett större belopp. Samtidigt har jag flera ärenden med ganska höga belopp. När jag läser den långa återbetalningstråden (som tyvärr är stängd nu) ser jag att många till slut ger upp. Jag är faktiskt övertygad om att flera av dem hade kunnat få pengar tillbaka om de bara hade fortsatt driva sina ärenden. Men många ger upp när spelbolagen säger nej, när folk i tråden säger nej, eller när ARN säger nej. Jag vägrar också tro att allt bara handlar om storleken på beloppen. Jag tror mycket mer på att det handlar om [B]hur spelmönstret ser ut hos varje enskilt spelbolag[/B]. Jag har analyserat mitt spelmönster hos varje bolag, och i omsorgspliktsfallen tycker jag att det borde väga tungt. Annars kan man nästan fråga sig vad lagen egentligen är till för. Jag tror också att mycket handlar om [B]hur man presenterar sina bevis[/B]. Jag var från början ganska positiv och tänkte att spelbolagen kanske skulle göra rätt när de såg underlaget. Men min erfarenhet hittills är att de flesta helt enkelt säger nej. Numera utgår jag nästan från att svaret blir nej. Samtidigt kräver både ARN och tingsrätten att man först har försökt lösa saken med bolaget och fått ett avslag. Därför skickar jag alltid ett bra underlag redan till spelbolaget, men när jag sedan går vidare till nästa instans lägger jag fram betydligt mer bevisning och en mer genomarbetad argumentation. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Betting - Spel på samma bolag, kräva tillbaka pengar
Topp