Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Beträffande sekretess hos KFM
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Egon" data-source="post: 385334" data-attributes="member: 5752"><p>Hej,</p><p></p><p>Oklart om jag är ute och cyklar med detta, för mig veterligen har det efter 2018 varit så att om man varit skuldfri senaste åren och får in en skuld som man reglerar innan sista betaldatum får denna skuld sekretess. Får man däremot in ytterligare en skuld efter det blir skulden som var sekretess-markerad synlig tillsammans med den nya skulden oavsett hur snabbt man än reglerar.</p><p></p><p>Enligt Kronofogdens hemsida står det följande;</p><p></p><p></p><p>Är du en privatperson (fysisk person) utan egen näringsverksamhet och med skulder i allmänna mål som registrerats hos oss efter den 1 december 2018? Då gäller följande:</p><p></p><ul> <li data-xf-list-type="ul">Har du betalat en skuld som rör allmänna mål inom avitiden, det vill säga innan sista betaldatum, har uppgiften om skulden alltid sekretess.</li> <li data-xf-list-type="ul"><u>Det gäller även om det kommer andra skulder (till staten, en kommun, en privatperson eller ett företag) inom de följande två åren.</u></li> <li data-xf-list-type="ul">Har du betalat din skuld efter avitiden, det vill säga efter sista betaldatum, och får en ny skuld? I så fall tappar den förra skulden sekretesskyddet först om du inte betalar den nya skulden inom avitiden.<br /> <br /> Oklart huruvida jag är helg-seg, får i sådana fall be om ursäkt, eller om någon annan tolkar punkt två på följande sätt;<br /> <br /> Man är sedan tidigare skuldfri och får in exempelvis restförd skatteskuld som man reglerar innan sista betaldatum. Skulden får sekretess och man får in ytterligare en skuld från stat, kommun, privatperson eller företag och betalar innan sista betaldatum har första skulden fortsatt sekretess - och hur blir det i sådana fall med skuld nummer två? Det är här jag historiskt har tolkat det som att man bara får sekretess en gång under kommande gallrings-period.<br /> <br /> Tacksam om någon expert kan klargöra ovan!</li> </ul></blockquote><p></p>
[QUOTE="Egon, post: 385334, member: 5752"] Hej, Oklart om jag är ute och cyklar med detta, för mig veterligen har det efter 2018 varit så att om man varit skuldfri senaste åren och får in en skuld som man reglerar innan sista betaldatum får denna skuld sekretess. Får man däremot in ytterligare en skuld efter det blir skulden som var sekretess-markerad synlig tillsammans med den nya skulden oavsett hur snabbt man än reglerar. Enligt Kronofogdens hemsida står det följande; Är du en privatperson (fysisk person) utan egen näringsverksamhet och med skulder i allmänna mål som registrerats hos oss efter den 1 december 2018? Då gäller följande: [LIST] [*]Har du betalat en skuld som rör allmänna mål inom avitiden, det vill säga innan sista betaldatum, har uppgiften om skulden alltid sekretess. [*][U]Det gäller även om det kommer andra skulder (till staten, en kommun, en privatperson eller ett företag) inom de följande två åren.[/U] [*]Har du betalat din skuld efter avitiden, det vill säga efter sista betaldatum, och får en ny skuld? I så fall tappar den förra skulden sekretesskyddet först om du inte betalar den nya skulden inom avitiden. Oklart huruvida jag är helg-seg, får i sådana fall be om ursäkt, eller om någon annan tolkar punkt två på följande sätt; Man är sedan tidigare skuldfri och får in exempelvis restförd skatteskuld som man reglerar innan sista betaldatum. Skulden får sekretess och man får in ytterligare en skuld från stat, kommun, privatperson eller företag och betalar innan sista betaldatum har första skulden fortsatt sekretess - och hur blir det i sådana fall med skuld nummer två? Det är här jag historiskt har tolkat det som att man bara får sekretess en gång under kommande gallrings-period. Tacksam om någon expert kan klargöra ovan! [/LIST] [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Beträffande sekretess hos KFM
Topp