Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Betalningsplan tid

När skulder hamnar hos inkasso och man gör upp en betalningsplan med dom, hur lång tid tar det?
Gör man det över telefon/mail? Ska man börja betala samma månad man kommer fram med en plan?

Någon vänlig själ som kan förklara hur man går tillväga för en som aldrig varit med om detta tidigare. (Inte aktuellt ännu men kommer)

Per telefon eller via "mina sidor"
Tar kanske 5 min, går kanske att deala fram start månaden efter

Fungerar inkasso skulder som "vanliga" skulder, dvs att månaden efter ska man betala för den man missat eller går dom till KF direkt efter missad betalning?

Fungerar inkasso skulder som "vanliga" skulder, dvs att månaden efter ska man betala för den man missat eller går dom till KF direkt efter missad betalning?
Det är olika från olika inkassobolag. Men missköter man avbetalningen förfaller skulden till full betalning, betalar man inte då går det till KF. Men det är som sagt olika beroende på vilket bolag, vissa har lite mer ”tålamod” än andra, vissa skickar rätt snabbt vidare.

Jag ringde upp och fick tala med handläggare hos olika inkassobolag och gjorde upp avbetalningsplaner.
Det kan se olika ut hos olika inkassobolag och vissa är bättre än andra. Jag hade en bra kontakt på Prioritet Inkasso, var inga problem att få en fungerande plan med dom och första betalning var månaden efter jag hade haft kontakten med dom. Jag hade dock lite dålig koll så jag gjorde av misstag en betalning till dom redan första månaden ändå :)
Annat var det med Lindorff (Lowell) som ville ha en betalning omgående som sedan varje halvår ville ha hela summan. När inte jag kunde det så ville dom hela tiden höja månadsbeloppet. Jag fick redovisa mina inkomster och utgifter för dom, och givetvis ansåg dom att jag kunde betala mer...
Förra året pyntade jag in de sista 60 000 till Lowell och det har varit så skönt att slippa dom.

Hos Prioritet har jag dessutom fått det räntefritt till skillnad från Lowell där räntan var runt 17-18%

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp