Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Betalningskrav Skatteverket

Fick i natt ett betalningskrav på den skatteskuld jag fick i år. Har inte kunnat betala skulden i tid pga skuldsanering. Det står i brevet att om jag inte betalar senast 26 oktober går skulden vidare till kronofogden, och då finns ju risk att saneringen avslutas. Efter vad jag kunnat läsa mig till här på forumet ska man kunna avvakta med att betala till sista veckan på året ungefär utan konsekvenser?

Jag kan betala hela skulden i slutet av november, men inte till den 26 oktober

Fick i natt ett betalningskrav på den skatteskuld jag fick i år. Har inte kunnat betala skulden i tid pga skuldsanering. Det står i brevet att om jag inte betalar senast 26 oktober går skulden vidare till kronofogden, och då finns ju risk att saneringen avslutas. Efter vad jag kunnat läsa mig till här på forumet ska man kunna avvakta med att betala till sista veckan på året ungefär utan konsekvenser?

Skuldsaneringen avslutas inte bara för att du drar på dig nya skulder, så länge du sköter din skuldsanering.

Det har ändrats i år. Enligt min uppfattning skickas det för verkställighet i början på November.

Skuldsaneringen avslutas inte bara för att du drar på dig nya skulder, så länge du sköter din skuldsanering.
Precis. Skatteskuld känns väl också rent spontant som en skuld som knappast är självförvållad i någon utsträckning.

Då kommer skulden hinna lämnas över till kfm, det innebär att du åker på en extra grundavgift på 600kr, processen för löneutmätning kan hinna starta men inte beslutas om.

Precis. Skatteskuld känns väl också rent spontant som en skuld som knappast är självförvållad i någon utsträckning.
Va? Vem har orsakat det då? Skatteverket?

Va? Vem har orsakat det då? Skatteverket?
Föreslår att du lägger din energi på något annat inlägg. I förhållande till en aktiv skuldsättning som nytt privatlån eller liknande som följer eventuellt tidigare mönster. Jag skulle inte vilja påstå att restskatt till följd av föregående års avdrag eller liknande faller under samma kategori.

Skulden går vidare till kronofogden redan den sista oktober ! Så rekommenderar verkligen att du försöker lösa det ! Men sin sanering kommer inte hävas för att du får en ny skuld ! Så länge du kan betala saneringen

Är ni helt säkra på att skuldsaneringen inte äventyras om skatteskulden går till kronofogden och det startas en process om löneutmätning? Kan verkligen inte betala till förfallodatum men kan betala sista november. Kan man ansöka om anstånd hos Skatteverket 1 månad?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp