Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Betalningsfri månad KFM och intrum fråga om amortering

Hej allihopa! Vad tror ni oddsen är för att KFM ska vara schyssta och acceptera en betalningsfri månad? (Från utmätningen) jag mailade dem idag och frågade om det är möjligt i december eller januari månad. Ja jag vet att jag är lite sen nu i december månad men är desperat vad ska man göra. Är det många av er som söker det nu i jultider? Är det svårare att få igenom det då? Sen en fråga om Intrum, är det lagligt av dem att skicka ut brev där det står att jag kommit överens med dem om en amorteringsplan fast jag inte gjort det? Inte pratat med människorna. Är det för att få folk betala tillbaka snabbare eller vad är grejen. Är det flera som fått sånt brev där det i princip står att man kommit överens med dem om det?

Det står nog inte i någon lag alls om att man felaktigt får påstå saker om amorteringsplaner.

Hur många år har du haft löneutmätning utan anstånd?

Det står nog inte i någon lag alls om att man felaktigt får påstå saker om amorteringsplaner.

Hur många år har du haft löneutmätning utan anstånd?
Okej! Jag hade uppehåll på löneutmätningen i 2 månader i början på året för jag skulle köpa möbler till min lägenhet. Men det gick ju sådär, så dem kanske inte beviljar igen nu? Men om det bara är en månad och december eller januari så kanske dem har överseende med det. Vad tror du?

Okej! Jag hade uppehåll på löneutmätningen i 2 månader i början på året för jag skulle köpa möbler till min lägenhet. Men det gick ju sådär, så dem kanske inte beviljar igen nu? Men om det bara är en månad och december eller januari så kanske dem har överseende med det. Vad tror du?
Köpte du inte möblerna?
Nä jag kan inte tänka mig det.

Du har ju skickat in och då får det handläggas. Det förutsätter att alla sökande går med på anstånd, säger en nej är det nej.

Det finns väl möjligheter att ge anstånd någon månad för folk som haft löneutmätning under lång tid (och lång tid innebär inte att man fick beslutet i maj, utan kanske i maj 2015 eller liknande) om man inte haft anstånd under den tiden.

Det är fler som ansöker om det i december än övriga året är min uppfattning. Det blir som regel nej.

Köpte du inte möblerna?
Nä jag kan inte tänka mig det.
Nej jag sitter och betalar privata skulder för jag fallit tillbaka i spelmissbruk 2 eller 3 gånger på dessa år. Jag har haft löneutmätning sen i Juni 2019. Så har haft det ett tag, mina skulder hos kronofogden är idag uppe i 566 tusen. Men vi får väl se! Får bara hålla tummarna.

Nej jag sitter och betalar privata skulder för jag fallit tillbaka i spelmissbruk 2 eller 3 gånger på dessa år. Jag har haft löneutmätning sen i Juni 2019. Så har haft det ett tag, mina skulder hos kronofogden är idag uppe i 566 tusen. Men vi får väl se! Får bara hålla tummarna.
Ok. Ja har du väldigt snälla borgenärer så.
Det bör inte gå, anstånd är till för plötsliga oförutsedda kostnader. Jul är inte plötslig eller oförutsett

Ok. Ja har du väldigt snälla borgenärer så.
Det bör inte gå, anstånd är till för plötsliga oförutsedda kostnader. Jul är inte plötslig eller oförutsett
What, man får alltså anstånd för ”plötsliga händelser”? Skulle du kunna ge ett typ exempel på en sådan ”plötslig händelse” som skulle kunna godkännas? Frågar åt en väns räkning mest då jag själv inte har med KFM ännu att göra.

What, man får alltså anstånd för ”plötsliga händelser”? Skulle du kunna ge ett typ exempel på en sådan ”plötslig händelse” som skulle kunna godkännas? Frågar åt en väns räkning mest då jag själv inte har med KFM ännu att göra.
Tandvård och glasögon är de absolut vanligaste. Dom är i en egen liga.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp