Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Betalningsfri månad - Collector

Jag har en större summa hos collector, 490k ca

Uppdelat på 45 och 445k

Jag tänkte ta en betalningsfri månad en månad när jag inte jobbar så mycket, för att helt enkelt bygga upp portföljen lite när inkomsten inte är så stor just den månaden.

jag klarar det utan att pausa men tror det hade varit fint att pausa när det behövs, tar de ny uc då?

Försöker hålla mina ff nere nämligen!

De tar inte ny UC om du nyttjar betalningsfri månad. Däremot får du betala en hundring extra vid det tillfället, för den "tjänsten".

Jag vill verkligen starkt avråda dig från en betalningsfri månad. Jag undrar om de lägger på 100 kr i avgift för att vi låntagare lätt ska tänka att "Jo, men det är ju inte så farligt, den kostnaden kan jag ta för lite extra kvar i kassan den här månaden".

I själva verket läggs hela den här månadens ränta (4000 kanske på det större lånet?) på skulden så att den alltså ökar och tar betydligt längre tid att betala av (i synnerhet om du sätter det i system som långivarna vill att vi ska göra). Du ökar alltså gradvis på ditt redan höga lån så det blir allt kämpigare att betala ner :-(

Läs gärna den här tråden för mer input i frågan

Jag vill verkligen starkt avråda dig från en betalningsfri månad. Jag undrar om de lägger på 100 kr i avgift för att vi låntagare lätt ska tänka att "Jo, men det är ju inte så farligt, den kostnaden kan jag ta för lite extra kvar i kassan den här månaden".

I själva verket läggs hela den här månadens ränta (4000 kanske på det större lånet?) på skulden så att den alltså ökar och tar betydligt längre tid att betala av (i synnerhet om du sätter det i system som långivarna vill att vi ska göra). Du ökar alltså gradvis på ditt redan höga lån så det blir allt kämpigare att betala ner :-(

Läs gärna den här tråden för mer input i frågan

Grymt tips! Tanken är väl att använda det när jag absolut behöver och inte i onödan, bra påminnelse om varför man sitter ”i skiten” från början ;)

trevlig helg!

Grymt tips! Tanken är väl att använda det när jag absolut behöver och inte i onödan, bra påminnelse om varför man sitter ”i skiten” från början ;)

trevlig helg!
Försök verkligen undvika det om det inte typ livsavgörande. Det är verkligen sjukt dyrt/drygt/kämpigt att betala ner det till lånesumman som du har idag. Om du inte har möjlighet att extraamortera ner summan som läggs på typ nästa månad eller så, men så är det ju sällan för oss som hänger här :)

Och detsamma, trevlig helg!

Intygar vad Gaston säger - det är vansinnigt dyrt med betalfria månader på stora annuitetslån. Fokusera på att amortera extra istället för på portföljen.

Jag längtar också till att kunna ha ett bra månadssparande och vill också spara en del på ISK. Men har väldigt stark åsikt i att det är inget för mig i dagsläget, när jag är skuldfri får jag göra det istället.

Intygar vad Gaston säger - det är vansinnigt dyrt med betalfria månader på stora annuitetslån. Fokusera på att amortera extra istället för på portföljen.

Jag längtar också till att kunna ha ett bra månadssparande och vill också spara en del på ISK. Men har väldigt stark åsikt i att det är inget för mig i dagsläget, när jag är skuldfri får jag göra det istället.
Stort tack!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp