Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Betalningsföreläggande yrkande
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="flowerguy" data-source="post: 412206" data-attributes="member: 5642"><p>Tycker att bankerna borde ha en viss skyldighet att se till så skulden som uppstår p.g.a.. brottslighet ska ge gärningsmannen (jag) möjligheten att betala tillbaka så fort som möjligt (via skadestånd). Jaja, det är väl bara att fortsätta kämpa vidare i det eviga maskineriet. Ibland undrar man hur konsekvenserna av ett spelberoende påverkar en, rent tidsmässigt, jämfört med att t.ex. dömas för dråp. Jag tror den som döms för dråp blir fri från sina aktioner och tjänar av sitt brott mycket tidigare än de med ekonomiska problem.</p><p></p><p>Sedan för att inte ens prata om hur räntan har tickat på under dessa 4 åren polisen tog sig på att utreda (vad jag kan utläsa från FUP:en tog utredningen ca 1år, 3år var den "inaktiv")</p><p>trots att vi försökt förhandla fryst ränta osv, påskyndat polisen, frågat hur det går osv.., tiotals gånger men blivit hänvisad till pågående utredning varje gång. Att det ska ta 4 år för en utredning av denna "enkla" kaliber har kostat mig över 250,000 i bara räntor. Nu ska jag ta mig morgonkaffe och sedan sluta vara så bitter. Är bara så jäkla förbannad på denna bank i fråga och deras agerande, de vill bara leva på min utmätning resten av tiden jag har i livet om det vore upp till dem.</p><p></p><p>Rent praktiskt vore det bättre om vi sket i polisanmälan, sökte skuldsanering både två. Då skulle såväl jag som henne varit skuldfria idag - men skulle aldrig utsätta henne för det. Skulderna var aldrig hennes. Oavsett är det en reflektion jag tänker ofta på och lite skrattretande hur systemet fungerar. Jag har betalt ca 150.000 i juristkostnader via familjehjälp, ackorduppgörelser på några hundra tusen osv. Detta kunde vi då också skitit i.</p><p></p><p>Så nu har jag fått ur mig allt för tillfället. Skönt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="flowerguy, post: 412206, member: 5642"] Tycker att bankerna borde ha en viss skyldighet att se till så skulden som uppstår p.g.a.. brottslighet ska ge gärningsmannen (jag) möjligheten att betala tillbaka så fort som möjligt (via skadestånd). Jaja, det är väl bara att fortsätta kämpa vidare i det eviga maskineriet. Ibland undrar man hur konsekvenserna av ett spelberoende påverkar en, rent tidsmässigt, jämfört med att t.ex. dömas för dråp. Jag tror den som döms för dråp blir fri från sina aktioner och tjänar av sitt brott mycket tidigare än de med ekonomiska problem. Sedan för att inte ens prata om hur räntan har tickat på under dessa 4 åren polisen tog sig på att utreda (vad jag kan utläsa från FUP:en tog utredningen ca 1år, 3år var den "inaktiv") trots att vi försökt förhandla fryst ränta osv, påskyndat polisen, frågat hur det går osv.., tiotals gånger men blivit hänvisad till pågående utredning varje gång. Att det ska ta 4 år för en utredning av denna "enkla" kaliber har kostat mig över 250,000 i bara räntor. Nu ska jag ta mig morgonkaffe och sedan sluta vara så bitter. Är bara så jäkla förbannad på denna bank i fråga och deras agerande, de vill bara leva på min utmätning resten av tiden jag har i livet om det vore upp till dem. Rent praktiskt vore det bättre om vi sket i polisanmälan, sökte skuldsanering både två. Då skulle såväl jag som henne varit skuldfria idag - men skulle aldrig utsätta henne för det. Skulderna var aldrig hennes. Oavsett är det en reflektion jag tänker ofta på och lite skrattretande hur systemet fungerar. Jag har betalt ca 150.000 i juristkostnader via familjehjälp, ackorduppgörelser på några hundra tusen osv. Detta kunde vi då också skitit i. Så nu har jag fått ur mig allt för tillfället. Skönt. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Betalningsföreläggande yrkande
Topp