Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Betalningsföreläggande yrkande
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="flowerguy" data-source="post: 412202" data-attributes="member: 5642"><p>Jo det instämmer jag men sen är det inte så svart och vitt som du säger. Jag erbjöd sagt bolag en generös ackordsuppgörelse som de tackade nej till och hävdade att de skulle söka skadestånd istället.</p><p></p><p>Ok, vad bra, jag betalar gärna av skulden via löneutmätning tänker jag. Då går i alla fall 100% av pengarna till ekonomisk brottslighet och deras lidande, det är rättvist det ger ju trots allt sådana stötande följder. Förstår att de verkligen ska ha all av min utmätning för att betala av skulden så snabbt som möjligt.</p><p></p><p>Men nej, då är man inte längre intresserad av detta längre? Vad för möjligt syfte kan man ha än att skuldsätta mig så länge som möjligt och låta räntan löpa på? Räntan är redan x2 kapitalbeloppet. De vill ju inte ens driva in skulden på det snabbaste sättet? Inget intresse alls.</p><p></p><p>Om du tycker så synd om dessa företag som ser det så stötande, hur är det meningen att människor som har ordnat sitt liv och vill göra rätt för sig och trots allt har gjort allt rätt sedan det uppdagades från 2020 och framåt, inte ska lida?</p><p></p><p>Om det nu är tidsfristen som sätter kuggarna i hjulet för min skuldsanering varför skulle jag ens vidareutbilda mig, öka min lön från 20’ till 40+? Och bidra till samhället i större utsträckning i de ca 40 år jag kommer fortsätta arbeta.</p><p></p><p>Varför inte bara fortsätta vara sjukskriven och kosta staten pengar istället? Gud vet att det fanns fog för det när man hittar sin sambo livlös i sin gemensamma lägenhet med knivsår och blod överallt med piller och alkohol och ett brev där det står att hon inte vill vara till bekymmer och lånen försvinner med sagd persons avlidande. Ringa 112 och sedan leva med detta på sina axlar är en mindre rolig börda. Nu gick det ”bra” och hon överlevde - och vi är fortfarande tillsammans.</p><p></p><p>Jag är dömd för 8x fall av grovt bedrägeri mestadels urkundsförfalskning. Jag fick 900kr i böter och strafföreläggande med villkorlig dom.</p><p></p><p>Åklagaren har även underlåtit 5x fall då bankerna(målsägande):</p><p>A) ej hört av sig (under en 4årig polisutredning)</p><p>B) haft olaglig räntesats i sina kreditavtal</p><p></p><p>ofta både A och B.</p><p></p><p>Det sista åklagaren sa innan vi skiljdes åt var något i stil med</p><p> ”jag hoppas verkligen det ordnar sig för dig jag har gett dig den lägsta möjliga straffskalan och böter, att detta kan sätta sådan prägel på unga människor med seriösa beroendeproblem är ett stort samhällsproblem men du har gjort allt exemplariskt sedan du erkänt”</p><p></p><p>Varför är så många andra borgenärer angelägna om att söka skadestånd och uppskattade att jag meddelade dem så fort domen vinnit laga kraft med allt underlag så de kunde söka in skadestånd (vilket de gjort).</p><p></p><p>Om du tror att det bara är stötande för de som lånar ut pengar så vet de precis vad de gör när de lånar ut 200k till 20% ränta utan säkerhet till 18åringar som sökt flertal lån under samma period och de livnär sig på människor som befinner sig i sina mörkaste och desperataste sig i stunden i årtionden framöver.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="flowerguy, post: 412202, member: 5642"] Jo det instämmer jag men sen är det inte så svart och vitt som du säger. Jag erbjöd sagt bolag en generös ackordsuppgörelse som de tackade nej till och hävdade att de skulle söka skadestånd istället. Ok, vad bra, jag betalar gärna av skulden via löneutmätning tänker jag. Då går i alla fall 100% av pengarna till ekonomisk brottslighet och deras lidande, det är rättvist det ger ju trots allt sådana stötande följder. Förstår att de verkligen ska ha all av min utmätning för att betala av skulden så snabbt som möjligt. Men nej, då är man inte längre intresserad av detta längre? Vad för möjligt syfte kan man ha än att skuldsätta mig så länge som möjligt och låta räntan löpa på? Räntan är redan x2 kapitalbeloppet. De vill ju inte ens driva in skulden på det snabbaste sättet? Inget intresse alls. Om du tycker så synd om dessa företag som ser det så stötande, hur är det meningen att människor som har ordnat sitt liv och vill göra rätt för sig och trots allt har gjort allt rätt sedan det uppdagades från 2020 och framåt, inte ska lida? Om det nu är tidsfristen som sätter kuggarna i hjulet för min skuldsanering varför skulle jag ens vidareutbilda mig, öka min lön från 20’ till 40+? Och bidra till samhället i större utsträckning i de ca 40 år jag kommer fortsätta arbeta. Varför inte bara fortsätta vara sjukskriven och kosta staten pengar istället? Gud vet att det fanns fog för det när man hittar sin sambo livlös i sin gemensamma lägenhet med knivsår och blod överallt med piller och alkohol och ett brev där det står att hon inte vill vara till bekymmer och lånen försvinner med sagd persons avlidande. Ringa 112 och sedan leva med detta på sina axlar är en mindre rolig börda. Nu gick det ”bra” och hon överlevde - och vi är fortfarande tillsammans. Jag är dömd för 8x fall av grovt bedrägeri mestadels urkundsförfalskning. Jag fick 900kr i böter och strafföreläggande med villkorlig dom. Åklagaren har även underlåtit 5x fall då bankerna(målsägande): A) ej hört av sig (under en 4årig polisutredning) B) haft olaglig räntesats i sina kreditavtal ofta både A och B. Det sista åklagaren sa innan vi skiljdes åt var något i stil med ”jag hoppas verkligen det ordnar sig för dig jag har gett dig den lägsta möjliga straffskalan och böter, att detta kan sätta sådan prägel på unga människor med seriösa beroendeproblem är ett stort samhällsproblem men du har gjort allt exemplariskt sedan du erkänt” Varför är så många andra borgenärer angelägna om att söka skadestånd och uppskattade att jag meddelade dem så fort domen vinnit laga kraft med allt underlag så de kunde söka in skadestånd (vilket de gjort). Om du tror att det bara är stötande för de som lånar ut pengar så vet de precis vad de gör när de lånar ut 200k till 20% ränta utan säkerhet till 18åringar som sökt flertal lån under samma period och de livnär sig på människor som befinner sig i sina mörkaste och desperataste sig i stunden i årtionden framöver. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Betalningsföreläggande yrkande
Topp