Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Betalningsanmärkning, ny var år efter deras avgift?

Jag har en fundering och tänkte fråga er om någon vet.
Man får en betalningsanmärkning. Varje år tar kronofogden ut en avgift på 600 kr om skulden inte är betald.
Säg att man har stor skuld och inte kan betala via löneutmätning på några år.
Blir det varje år en ny anmärkning för den skulden eller får man en anmärkning när det blev utslag men att anmärknigen försvinner efter 3 år men att skuldsaldot syns på tex uc?

Nu kommer jag inte ihåg riktigt men de tar väl bara avgiften en gång om man fortsätter att sköta avbetalning.
Gör man inte det så är det upp till fordringsägaren att söka om på nytt och riskera att ta smällen på 600kr själva om KFM inte klarar av att driva in skulden.
Rätta mig om jag har fel.

Nu kommer jag inte ihåg riktigt men de tar väl bara avgiften en gång om man fortsätter att sköta avbetalning.
Gör man inte det så är det upp till fordringsägaren att söka om på nytt och riskera att ta smällen på 600kr själva om KFM inte klarar av att driva in skulden.
Tack för svar. Jag har också för mig att man får anmärkning en gång som försvinner efter 3 år fast man inte hunnit betala hela skulden på dessa 3 år men blev osäker

Man får en betalningsanmärkning. Varje år tar kronofogden ut en avgift på 600 kr om skulden inte är betald.
Blir det varje år en ny anmärkning för den skulden eller får man en anmärkning när det blev utslag men att anmärknigen försvinner efter 3 år men att skuldsaldot syns på tex uc?

Anmärkningen försvinner efter tre år, men har du inte betalat skulden då så syns det att du har ett skuldsaldo.

Avgiften tas ut 1 gång/år

Det stämmer att KF tar årligen avgiften på 600kr. Jag har skulden som jag släppte till KF för tre år sedan och fick många anmärkningar. Varje månad detta året försvinner anmärkningar men skuldsaldo finns kvar hos KF och det syns på UC. Om jag lyckats med mitt mål och betalar hela skulden som finns hos KF då återstår 24 månaders skuldhistorik som syns hos UC från den dagen när skulden är betalt. Så du får en anmärkning för varje utslag och detta anmärkningen försvinner efter tre år. Hoppas att du har fått svar på dina funderingar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp