Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Betala vad? Inkasso hjälp

Hej!
Jag har ett ärende hos inkasso redan då jag har en skuld hos Klarna som gått dit. Ca 22K totalt, varav ca 10k jag kan betala denna månad sen resten nästa månad.

Jag har missat två Everydayplus betalningar och om jag betalar in till Klarnas inkasso ( Alektum) nästa månad så måste jag skippa Everydayplus igen.. Det är då 3 missade betalningar, vad jag läst skickar de då till Inkasso, sen måste jag betala hela beloppet 30k på några veckor annars Krono, är detta så det kommer gå till?? Hur skulle ni gjort?

Antar att det är alltid bäst att försöka betala inkasso innan de andra övriga lån?

Mvh H

Jag har faktiskt fått hjälp av Everyday+ två gånger och fått en avbetalningsplan på 4 månader hos de direkt, utan inkasso. Men de ville att jag skulle ringa när jag låg efter med tre betalningar, då kunde de ge mig en avbetalningsplan.

Om du hamnar efter med tre betalningar så kommer du få ett brev om uppsägning av kredit och det kommer även stå ett datum så om du betalar för alla tre månaderna innan det datumet så kommer det inte gå till inkasso.
Om du inte kan betala ring dem (innan du fått brevet) och fråga om avbetalning.
Annars kommer de skicka till Svea inkasso och där kan du lägga upp en avbetalning.

Alternativ2 är om du kontaktar Alektum och ber om att få dela upp skulden på säg 6 mån så får du möjlighet att även betala på Everyday+

Antar att det är alltid bäst att försöka betala inkasso innan de andra övriga lån?

Mvh H

I princip JA. Steget mellan inkasso och Kf är väldigt litet jämfört med de vanliga lånen och Kf. Men är det ngn super akut låneinbetalning man måste göra så går det att ringa inkasso och be om uppskov eller betalfrimånad.

Jag har faktiskt fått hjälp av Everyday+ två gånger och fått en avbetalningsplan på 4 månader hos de direkt, utan inkasso. Men de ville att jag skulle ringa när jag låg efter med tre betalningar, då kunde de ge mig en avbetalningsplan.

Om du hamnar efter med tre betalningar så kommer du få ett brev om uppsägning av kredit och det kommer även stå ett datum så om du betalar för alla tre månaderna innan det datumet så kommer det inte gå till inkasso.
Om du inte kan betala ring dem (innan du fått brevet) och fråga om avbetalning.
Annars kommer de skicka till Svea inkasso och där kan du lägga upp en avbetalning.

Alternativ2 är om du kontaktar Alektum och ber om att få dela upp skulden på säg 6 mån så får du möjlighet att även betala på Everyday+
Tack Myra! Alltid hjälpsam! :) Känns som det kommer ordna sig ändå.

Tack Myra! Alltid hjälpsam! :) Känns som det kommer ordna sig ändå.
Det är det som är så fantastiskt med livet... att det för det mesta brukar ordna sig ändå, trots att man fumlar i mörker efter lösningar, rätt som det är så dyker lösningar upp.

Det är det som är så fantastiskt med livet... att det för det mesta brukar ordna sig ändå, trots att man fumlar i mörker efter lösningar, rätt som det är så dyker lösningar upp.
Hej, jag undrar om du gjorde en avbetalning med Alektum med Klarna? Jag frågar för jag har en skuld på 47.000 på klarna som jag nog måste släppa till inkasso. Gick det att få avbetalningsplan? Mvh

Hej, jag undrar om du gjorde en avbetalning med Alektum med Klarna? Jag frågar för jag har en skuld på 47.000 på klarna som jag nog måste släppa till inkasso. Gick det att få avbetalningsplan? Mvh
Hej! Kommer inte riktigt ihåg hur jag gjorde. Tror jag fick avbetalning men kan inte garantera det 100 %. Har också för mig att jag betala in ganska stora belopp. Men ring dom och fråga om dom gör avbetalningsplaner! Så löser det nog sig! :)

Min avbetalning på klarna gick till B2 impact. Inga problem att få avbetalningsplan

Nej har inte haft Klarna till inkasso

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp